Konfirmation
Charlotte P. Korsør
2010-04-14 08:54:35 UTC
Hej NG

Jeg er blevet inviteret til konfirmation, det er faktisk kun anden gang jeg
har prøvet det.

Der er tale om tvillinger, de ønsker sig penge.
Jeg er arbejdsløs, og forælderne er heller ikke rige. Skriver det da jeg har
læst en artikel om konfirmanter der fik formuer i gave, det kan jeg helt
sikkert ikke give.

Men hvormeget giver man? Jeg vil ikke være nærrig, men heller ikke ødsel.
Problemet er jo at beløbet skal ganges med 2, og så bliver det jo til noget.
Men de skal jo heller ikke straffes for at være tvillinger.

På forhånd tak

charlotte
Hans Paulin (6310)
2010-04-14 08:57:37 UTC
Post by Charlotte P. Korsør
[...]
31.3.10 stillede jeg samme spørgsmål i denne gruppe :-)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
Charlotte P. Korsør
2010-04-14 09:15:21 UTC
Ihh, altså..,.. Og det er endda ikke længere siden end jeg selv kunne finde
det.

Tak skal du have. 400-500 pr stk (800-1000 kr ialt.) er sikkert passende.

Tak for henvisningen Hans
www.zofiaoghans.dk
Hans Paulin (6310)
2010-04-14 09:18:10 UTC
Post by Charlotte P. Korsør
Ihh, altså..,.. Og det er endda ikke længere siden end jeg selv kunne finde
det.
Hæ hæ :-)
Post by Charlotte P. Korsør
Tak skal du have. 400-500 pr stk (800-1000 kr ialt.) er sikkert passende.
Vi lægger os nok på 300 kr.
Post by Charlotte P. Korsør
Tak for henvisningen Hans
Velbekomme :-)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
Solitaire
2010-04-14 20:08:44 UTC
On 14/04/10 11:15, in article
Post by Charlotte P. Korsør
[...]
Jeg synes sagtens du kan "nøjes" med at give 200-250.- hver.
Der er stadig en pæn udgift for en enlig arbejdsløs, så det ville i mine
øjne være en pæn gave.

God fest :-)
Kurt Lund
2010-04-15 09:20:45 UTC
Post by Solitaire
Jeg synes sagtens du kan "nøjes" med at give 200-250.- hver.
Der er stadig en pæn udgift for en enlig arbejdsløs, så det ville i mine
øjne være en pæn gave.
Jeg er helt enig. Der er gået inflation i gavebeløb.
Kurt Lund
Sybil
2010-04-15 18:41:13 UTC
Post by Solitaire
On 14/04/10 11:15, in article
Post by Charlotte P. Korsør
[...]
Helt enig. Jeg synes at gavebeløb er blevet alt for høje.

Majken
2010-04-16 06:24:19 UTC
Post by Kurt Lund
Jeg er helt enig. Der er gået inflation i gavebeløb.
--
Ja og det er bestemt ikk billige gaver de unge mennesker ønsker sig.
Jeg fik en ønskeliste sammen med indbydelsen lydende:

Bærbar pc
Fladskærm
Nokia (bestemt en)
Dvd afspiller (bestemt mærke)
Digital kamera
Video kamera
Plade spiller
osv.

Så her rakte de 200-250 kr.
:-(
Jan Vestergaard
2010-04-16 09:00:55 UTC
"E" <> skrev i en meddelelse
Post by E
Så her rakte de 200-250 kr.
:-(
Så må man jo bare give de 2-300 man har råd til og lade konfirmanden
selv købe noget af det for pengene.

Jeg gav også 300 kr sidst jeg var til konfirmation, og det var der
"mange" der gjorde, så det blev alligevel til en del ;-)

Jan
Max
2010-04-16 10:01:12 UTC
Hej Jan
Post by Jan Vestergaard
Så må man jo bare give de 2-300 man har råd til og lade konfirmanden
selv købe noget af det for pengene.
Ja, det vigtigste er jo at gæsterne kommer, ungerne mangler
alligevel ikke rigtigt noget når det kommer til stykket.
--
Mvh
Max
Holst
2010-04-16 12:33:08 UTC
Post by Max
Ja, det vigtigste er jo at gæsterne kommer, ungerne mangler
alligevel ikke rigtigt noget når det kommer til stykket.
Det er nemlig det! De mangler ikke noget. Kæresten og jeg skal til alt
for mange konfirmationer i år. Stort set eneste ønske fra alle
konfirmanderne er en bærbar computer og penge.

Spørger man dem så, hvad de vil bruge pengene på, ja, så ved de såmænd
heller ikke det. At ønske sig penge er for dem blot et nødløsning, fordi
de ikke mangler noget.

"Vores" konfirmander har ingen små ønsker, og jeg har hørt lignende fra
venner og bekendte, som også skal til konfirmation i år. Dengang jeg
blev konfirmeret midt i 80'erne stod er også LP-plader og lignende i
samme lave prisleje på konfirmandernes ønskesedler - det gør der ikke i dag.
Max
2010-04-16 13:03:58 UTC
Hej Holst
Post by Holst
[...]
Jeg blev konfirmeret sidst i tredserne i en arbejderfamilie, ingen store
gaver der, men jeg husker da at jeg fik både 50 og 100 kr sedler hvilket
nok svare til 500 - 1000 kr idag og så fik jeg en ny cykel, det modsvare
vel godt nok de 7-8000 kr idag som en stor bærbar koster. Så alt i alt
er det vel som det altid har været.
--
Mvh
Max
Heidi
2010-04-16 19:24:53 UTC
Post by Charlotte P. Korsør
[...]
Jeg synes også det kommer an på hvor tæt man er på børnene. Vi skal til to
konfirmationer i år - den første er min søsters bonus-søn - han får 500 kr.,
lige som min mands nevøer har fået indtil nu. Familien skal nu en gang have
mest, synes jeg - selvfølgelig afhængigt af hvor tæt man er på dem.
Den anden er naboernes søn - vi ses ikke specielt meget med naboerne, men
til gengæld en del med bedsteforældrene, som bor på samme vej, og jeg tror
lidt det er derfor vi skal med.
Der giver vi for 300. Storesøsterens konfirmation for et par år siden kunne
vi ikke komme til, der mener jeg vi gav 200 - og hvis vi giver til nogen
hvor vi ikke er inviterede, giver vi omkring 100. Sådan har vi valgt at
"differentiere" :-)
Heidi
Charlotte P. Korsør