Overgået til tørmælk.
Lyrik
2024-04-13 20:37:26 UTC
Konen og jeg er mælkedrikkere. Vi har erstattet indkøbene med
Skummetmælkspulver.

Vi bruger 6 Kilo i løbet af 35 dage. Og vi drikker meget mere mælk end
vi plejede. Vi køber det på nettet for 474 kroner med fri porto. Til en
måneds kraftigt forbrug. For to mælkedrikkere.

Det er mere mælk til en billigere pris. Og jeg kan regulere indholdet. 1
Deciliter med svag top til en liter giver en rigtig protein-kraftig mælk.
Besværligheden ligger i flaskerne. det skal være glasflasker, da de skal
vaskes i opvaskemaskinen, for at forhindre bakterievækst.

De bedste flasker er dem man kan købe til en Sodastream-Duo maskine.
Men der er billigere glasflasker på nettet.Dem vi fandt havde dog
"Blik-skruelåg som ikke er nemme at skrue på. De går i klemme.

Hvorfor ikke plastic flasker?? Fordi de ikke kan tåle opvaskemaskine. De
siger at de kan, men de kan ikke. de går ud af facon. Det gælder
Sodastream flasker som lover "Opvaskemaskine"-men det er pral.

Glasflasker er et must.
Besparelsen er stor.

Hilsen
Lyrik
Helle Jensen
2024-04-14 10:09:12 UTC
Post by Lyrik
[...]
Nå, for godt et par år siden annoncerede du da ellers her i gruppen,
at du ikke længere kunne tåle mælk.

Citat fra dengang:
"Jeg opdagede det ved en uafladelig hosten slim op fra bronkierne!
Jeg bemærkede at det kom efter indtagelse af mælk."
Helle Jensen
Lyrik
2024-04-14 15:50:06 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg havde hele tiden slim i brystet. men det er gået væk. Jeg tåler fint
min egen mælk. Slimen i brystet er gået væk.
Jeg kan også huske noget du sagde!;-) Du brugte en lille PC klump og en
stor skærm. Hvad skulle du dog med en bærbar.

Men hvis du bruger briller med glidende overgang, så passer synsvinklen
bedre til den vinkel skærmen har!! Stik den helle Bælle.

Lyrik
Helle Jensen
2024-04-14 21:27:39 UTC
Post by Lyrik
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
[...]
Vil det sige du malker dig selv?
Post by Lyrik
Slimen i brystet er gået væk.
Så det var ikke mælken der var problemet?
Post by Lyrik
[...]
Jeg bruger ikke briller, udover dem der kan købes hos Harald Nyborg.
Helle Jensen
Lyrik
2024-04-16 10:55:17 UTC
Post by Helle Jensen
Jeg bruger ikke briller, udover dem der kan købes hos Harald Nyborg.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Så kan du jo også spare på andre ting?

Du skulle prøve at vægte kvalitet. Et par rigtige professionelle briller
ville sikkert pynte på dig?

Hilsen
jenserik
Helle Jensen
2024-04-19 17:02:02 UTC
Post by Lyrik
Post by Helle Jensen
Jeg bruger ikke briller, udover dem der kan købes hos Harald Nyborg.
Så kan du jo også spare på andre ting?
Jeg ødelægger nok et par briller om måneden, så det ville blive
en dyr fornøjelse med briller fra optikeren.
Post by Lyrik
Du skulle prøve at vægte kvalitet. Et par rigtige professionelle briller
ville sikkert pynte på dig?
Hvad mener du briller fra optikeren kan, som Harald Nyborgs ikke kan?
Altså ud over at lænse min konto?
Helle Jensen
Lyrik
2024-04-19 18:57:05 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
Du skulle prøve at vægte kvalitet. Et par rigtige professionelle briller
ville sikkert pynte på dig?
Hvad mener du briller fra optikeren kan, som Harald Nyborgs ikke kan?
Altså ud over at lænse min konto?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Der er rigtig meget at tjene ved at gå over til tørmælk. Og man har en
oplevelse til gode!?
Før papkartonnerne så fik man mælken på glasflasker som blev vasket og
genbrugt.
Nu laver jeg den på klare tunge glasflasker. Efter en tur i køleskabet
bliver flasken rigtig gennem-kold.
Man tager en iskold flaske ud med iskold mælk. Det er en langt mere
"Kold" oplevelse end at tage en lummer papkarton ud. Efter udtagning
holder mælken sig kold længere ude på bordet.
Det er samme kolde oplevelse som når man tager en tung kold flaske med
champagne ud af kulden.
Besparelsen er godt i gang med at gnave kassekreditten ned!

Hilsen
jens
Lyrik
2024-05-05 18:41:18 UTC
Post by Lyrik
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er rigtig meget at tjene ved at gå over til tørmælk. Og man har en
oplevelse til gode!?
Før papkartonnerne så fik man mælken på glasflasker som blev vasket og
genbrugt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Som låg til de "Opvaskemaskine vaskede glasflasker" Anbefaler jeg at man
blot bruger et stykke staniol/Sølvpapir. Det er rent og det er nemt.
Medfølgende skruelåg, specielt dem af metal har det med at udvikle
bakteriekulturer.

Den økonomiske gevinst er uangribelig.

Lyrik
Lyrik