Stratos - røde, gul og grønne lakridser fra 80'erne ?
Jesper Haaber Gylling
2007-01-06 20:58:51 UTC
Hej

Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
Skype: jesperhaabergylling
Morten
2007-01-07 09:57:31 UTC
Post by Jesper Haaber Gylling
Hej
Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?
Var stratos ikke en chokoladebar medluftbobler i?
Tænker du ikke på Skittles ?
www.smartvending.com/skittles.JPG
/Morten
Kim Schulz
2007-01-07 10:02:09 UTC
Post by Morten
[...]
bort set fra at skittles er fruitdrops og ikke lakrids :-)
--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
***@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk
+45 5190 4262 | Sparetime: http://www.fundanemt.com
c***@gmail.com
2014-01-20 13:40:59 UTC
Hej STRATO elskere.
Sidder her og googler STRATO lakrids for de er virkelig savnet. Elskede især den grøøne. Pludselig var de væk fra hylderne og nu må vi altså have dem tilbage på hylderne.
Det var Lagermann der lavede dem.... uden tvivl.
Skriver til lagermann/ malaco nu :-)
Venligst Line Høyer
Preben
2014-01-20 14:45:04 UTC
Post by c***@gmail.com
Hej STRATO elskere.
Sidder her og googler STRATO lakrids for de er virkelig savnet. Elsked=
e =
Post by c***@gmail.com
is=E6r den gr=F8=F8ne. Pludselig var de v=E6k fra hylderne og nu m=E5 =
vi alts=E5 =
Post by c***@gmail.com
have dem tilbage p=E5 hylderne.
Det var Lagermann der lavede dem.... uden tvivl.
Skriver til lagermann/ malaco nu :-)
Venligst Line H=F8yer
Pr=F8v lige at se, hvad det er, du svarer p=E5 - et indl=E6g skrevet for=
7 =E5r =

siden!

-- =

mvh/Preben
Lars
2014-01-20 17:39:19 UTC
Prøv lige at se, hvad det er, du svarer på - et indlæg skrevet for 7 år
siden!
Vi må da håbe, at de ikke er gået sukkerkolde i mellemtiden ;)
Lars
p***@gmail.com
2020-03-01 20:07:14 UTC
Man det er jo stadigvæk vigtigt.
Hvad blev der er Strato!!!

Karsten Jørgensen
2007-01-07 16:22:29 UTC
Post by Morten
[...]
jo, stratos var chokoladen med luftbobler i. den savner jeg stadig sammen
med komet is(tror jeg) fra næstved is.
karsten
Amazing_Pudding
2007-01-07 17:46:14 UTC
Post by Jesper Haaber Gylling
Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?
Åhhhh jo, jeg husker skam udmærket Strato (især den røde). Det
var glimragende lakrids! Det var et fast ritual, at jeg altid
skulle have sådan en pose når jeg var i biografen.

A.P.
Jesper Haaber Gylling
2007-01-07 22:22:59 UTC
Post by Amazing_Pudding
[...]
Den røde var absolut den bedste. Jeg købte altid en pose af dem samt en
halv liter Cola i glasflaske, når jeg var nede på Esso tanken på min
tunede 4-gear Yamaha og tanke. Jeg kan stadig huske at det kostede ca.
50,- at fylde tanken op.

Hvordan var det nu at Kung Fu isen kom tilbage på markedet ? Kan vi ikke
gøre det samme for de 3 typer Strato lakridser ?
Kari Eiffert
2007-01-08 19:29:29 UTC
[...]
Det var noget med et radioprogram der ringede ind og snakkede med dem, der
producerede kung fu isen. De mente dog ikke der var ønske om at de kom på
markedet igen, så der blev så vidt jeg husker startet en
underskriftsindsamling. Irriterende jeg ikke kan huske hvilket program :o(

Mvh kari
Jacob Viberg Nielsen
2007-01-08 19:47:04 UTC
Det var P3
--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen
Mvh kari
Heidi, Miver og Mulles mor
2007-01-07 21:36:30 UTC
Post by Jesper Haaber Gylling
Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?
Jeg kan godt huske dem, mener de hed Strato ikke Stratos, og jeg spekulerer
som en gal hvem der lavede dem, men kan ikke lige komme i tanke om
det...skal nok forsøge at ruske liv i hukommelsen *hehe*

iøvrigt var lakridsserne sorte, det var poserne der var forskellige. Der var
vist også en blå pose. Lakridserne var kvadratiske som jeg husker dem, med
motiver på....af glas?

Hilsen Heidi
http://choco.dk
Jesper Haaber Gylling
2007-01-07 22:22:59 UTC
Post by Heidi, Miver og Mulles mor
[...]
Var de ikke henholdsvis runde, kvardratiske og trekantede ?

Vi skal have dem tilbage på markedet !!
Kert Rats
2007-01-09 08:04:35 UTC
[...]
De hed ganske rigtigt Strato. De sorte kunne jeg bedst lide. Og jeg mener,
at de var runde.

Der var i øvrigt en reklamefilm om Strato (fra 1972, hvor musicalen Jesus
Christ Superstar var en landeplage):

"Strato er i byen" sagde reklamestemmen, mens et par unger begik indbrud hos
slikmutter. En af ungerne holdt skarp vagt på udkik efter evt. politi.
Ungerne flygtede vistnok i en sæbekassebil.

Husker I reklamen? Har jeg gengivet den rigtigt?

Venligst

Kert Rats
Jesper Haaber Gylling
2007-01-09 15:24:45 UTC
Post by Kert Rats
[...]
Kender ikke reklamen. Jeg er fra 1965 og husker dem som noget jeg købte
når jeg var på tanken på min tunede Yamaha - yes den var fed.

Vi må altså have dem tilbage på markedet.
Heidi, Miver og Mulles mor
2007-01-19 21:55:29 UTC
Post by Jesper Haaber Gylling
Er der nogen der kan huske dem ? De røde var fantastiske. Hvem lavede
dem egentligt ? Var det ikke Lagerman ?
Har lige fundet en nøglering med reklame for .... Strato lakrids (den røde)
:)
Det var Lagermann der lavede dem, står der på den

Hilsen Heidi
http://choco.dk
http://hei.homepage.dk
Jesper Haaber Gylling
[...]