HUSK med kalk - kan det købes på nettet?
Erling Simonsen
2013-12-17 21:15:54 UTC
På grund af en ileostomi skal jeg bl.a. have HUSK med
kalk (calcium) 3 gange om dagen.
Det eneste sted jeg har kunnet finde det, er på apoteket.
Men det koster p.t. 245 kr. for 500 gram, hvilket jeg synes
er dyrt.
Det fås i håndkøb og sælges ikke mere på recept.
Er der noget, der ved, hvor man evt. kan købe det billigere.
mvh
Erling S.
Preben
2013-12-17 21:31:42 UTC
P=E5 grund af en ileostomi skal jeg bl.a. have HUSK med
kalk (calcium) 3 gange om dagen.
Det eneste sted jeg har kunnet finde det, er p=E5 apoteket.
Men det koster p.t. 245 kr. for 500 gram, hvilket jeg synes
er dyrt.
Det f=E5s i h=E5ndk=F8b og s=E6lges ikke mere p=E5 recept.
Er der noget, der ved, hvor man evt. kan k=F8be det billigere.
mvh
Erling S.
Kan det ikke lade sig g=F8re, at blande det selv?:
http://www.klinik-bulow.dk/patientvejledninger/Patientvejledning-huskmod=
kalk.htm

-- =

mvh/Preben
Pernille Højgaard
2013-12-18 00:02:22 UTC
Hvis du vil blande selv, som Preben forslår, så check priserne på
Loppefrøskaller ved foderhandlere. Mange heste får Loppefrøskaller som
tilskud.....

Mvh Pernille
Erling Simonsen
2013-12-18 21:29:34 UTC
Post by Pernille Højgaard
Hvis du vil blande selv, som Preben forslår, så check priserne på
Loppefrøskaller ved foderhandlere. Mange heste får Loppefrøskaller som
tilskud.....
Mvh Pernille
Tak for info - jeg vil undersøge, hvad priserne er og om det kan betale sig.
Indtil nu har jeg ikke kunnet finde calcium på nettet hos apoteket eller
andre, men nogen må vel have det.

mvh
Erling S.
Erling Simonsen
2013-12-18 22:04:01 UTC
Post by Erling Simonsen
Post by Pernille Højgaard
[...]
Jeg har fundet et firma, der har noget, der kunne ligne det, jeg får.
http://biodanepharma.com/product/sylliflor-calcium-sampak-3x-250-g-28/
Der er dog ingen deklaration, så nu har jeg skrevet til firmaet, for
at få at vide hvad det indeholder.
/erling
Erik Olsen
2013-12-19 08:12:48 UTC
Post by Erling Simonsen
Tak for info - jeg vil undersøge, hvad priserne er og om det kan
betale sig. Indtil nu har jeg ikke kunnet finde calcium på nettet hos
apoteket eller andre, men nogen må vel have det.
Det er jo ikke ren calcium du skal bruge, så vær opmærksom på hvordan du
søger.

Calcium er et metal, kalk er derimod et calciumsalt, calciumcarbonat.
Det kan forekomme i naturen i mange former
http://da.wikipedia.org/wiki/Calciumcarbonat
--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
CC
2013-12-18 21:38:20 UTC
Post by Erling Simonsen
[...]
Hvorfor tager du ikke nogle kalktabletter og så "Husk" eller tilsvarende
produkt ved siden af?

http://www.helseshoppen.dk/shop/husk-1000-g-6589p.html
http://www.matas.dk/matas-kalk-180-tabletter?gclid=CP7IoN_dursCFUhb3godg1cApg
Erling Simonsen
2013-12-18 21:54:59 UTC
Post by CC
Post by Erling Simonsen
[...]
Det er fordi kalken skal virke sammen med HUSK'en for at modvirke tyndt
output i min stomi, så det dur ikke med tabletter - de ryger lige
igennem uden at blive opløst.
/erling
u***@gmail.com
2020-03-16 11:54:27 UTC
P� grund af en ileostomi skal jeg bl.a. have HUSK med
kalk (calcium) 3 gange om dagen.
Det eneste sted jeg har kunnet finde det, er p� apoteket.
Men det koster p.t. 245 kr. for 500 gram, hvilket jeg synes
er dyrt.
Det f�s i h�ndk�b og s�lges ikke mere p� recept.
Er der noget, der ved, hvor man evt. kan k�be det billigere.
mvh
Erling S.