Kødhakker!
2021-05-04 10:07:51 UTC
Jeg har haft utrolig stor nytte af min Bosch kødhakker i køkkenet.
(https://damborg.dk/bosch-kodhakker?gclid=Cj0KCQjw4cOEBhDMARIsAA3XDRjaP3wftX4eQOSWMNooUOrUtl99Q-DWtCyM1ty3RGmIycWHsTRj274aAhfGEALw_wcB)

Nem at skille ad og gøre rent.

Jeg laver maden. Det skal være hurtigt og nemt at lave og samtidig smage
godt.

Vi køber et bundt svinemørbrader til fryseren og et par kilo kyllingebryst.

Jeg stod og skar det ud og afpudsede det inden det kom på panden.

Ikke mere! Mørbraden bliver tabt i kødhakkeren hvorefter der er
luksusfrikadeller en mas.

Det samme med kyllingebrystet. Kyllingefrikadeller.

I dag lavede jeg skinkesalat af partyskinke. Løget kom også i
kødhakkeren + peber og mayonaise. Lækkert som nylavet skinkealat fra
slagteren, men til billige penge.

Jeg må indse at kødhakkemaskinen er et af de to topværktøjer i køkkenet.
Den anden er Philips Senseeo en-kops kaffemaskinen med kaffepuder.

Hilsen
jenserik
David Eriksen
2021-05-04 15:36:05 UTC
Post by Lyrik
[...]
Kunne da ikke være mere ligeglad
David Eriksen
Lyrik
2021-05-04 16:30:29 UTC
Post by David Eriksen
Post by Lyrik
[...]
Det er nok den nye holdning blandt danskere at være ligeglade med alt.
Du er et ægte barn af din tid.
Jeg ville ønske at der var forbrugerinteresse for et eller andet. Men
ligeglæde gennemsyrer alt og gør tilsidst selve livet ligegyldigt!
Du er ligeglad med mig og jeg er ligeglad med dig! Men jeg prøver at
skabe interesse for et eller andet, som kan tænde lys i mørket.
Men jeg skyder nok ikke forbi hvis jeg formoder at selv lys i mørket er
du ligeglad med?
Du tager sikkert bare turen til Mac Donald og kværner et par burgere?;-)))

Jeg har bemærket "Bertel Lund Hansen". Han har prøvet at skabe liv i
forhold til sproget. Han samlede andre interesserede omkring sig og tog
på tur med dem. Jeg kan se af hans billeder, at der kom færre og færre
deltagere til de hyggelige kulturelle byture. Tilsidst var der ikke
nogen ture. Nu sidder han bare og holder kæft ligesom alle jer andre
ligegladere!

jenserik
Peter T.
2021-05-04 23:59:35 UTC
Tilsidst var der ikke nogen ture. Nu sidder han bare og holder kæft
ligesom alle jer andre ligegladere!
Hvis du ikke har opdaget det, er usenet temmeligt dødt i forhold til
tidligere tider. Folk er flyttet andre steder hen. Desværre. Der i
blandt facebook. Endnu mere desværre. For facebook er en rædsel, som
bringer det grimmeste frem i folk. Netikette findes stort set kun på
sider som Reddit - og ofte kun takket være nogle solide moderatorer, der
orker at tage netop den utaknemmelige tjans.

Og det gælder ikke kun det danske hieraki, der er dødt, men hele usenet.
De 4-5 engelsksprogede grupper, jeg tidligere deltog i, er gået fra
10-50 daglige tråde, da usenet var allermest aktivt for 20 år siden, til
en enkelt tråd eller to om måneden og med meget få svar hvis overhovedet
nogle. Og det er af folk, som os, der stadig hænger ved af nostalgiske
årsager.

Mit gæt er at vi måske er 50 aktive tilbage på dk.* hierakiet. Og det
er nok højt sat. På et tidspunkt var vi vist et par hundrede tusinde
danskere da hver ISP med respekt for sig selv kørte deres egen
usenetserver. Jeg er usikker på antallet da siderne med statistikkerne
formentlig er væk. Men så kan vi lavet vores eget datasæt. :)
Peter T.
Lyrik
2021-05-05 05:20:55 UTC
Post by Peter T.
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I grunden er det mærkeligt! Hele verden hungrer efter ytringsfrihed,
samtidig med at de spredes til censurerede medier!?

"Uha! det må jeg ikke sige, så demonetarerer Youtube min kanal"! Er en
hyppig kommentar.
Hej David! Det her medie hvor du optræder som "Ligeglad" er det sidste
medie på nettet hvor du har total ytringsfrihed uden censur!
Kan det ikke gøre dig en lille smule glad?;-)

Til alle de spredte kyllinger på facebook, Youtube, Reddit og lignende:"
Kom hjem til Usenet og læg jeres æg!"
Her er "ingen"? censur, mig bekendt.

Hilsen
jenserik
Peter T.
2021-05-05 13:55:48 UTC
Post by Lyrik
I grunden er det mærkeligt! Hele verden hungrer efter ytringsfrihed,
samtidig med at de spredes til censurerede medier!?
Du hopper bare på 4chan. :)
Peter T.
Bertel Lund Hansen
2021-05-05 06:55:57 UTC
Post by Peter T.
Hvis du ikke har opdaget det, er usenet temmeligt dødt i forhold til
tidligere tider.
Det tror jeg godt Jens Erik er klar over.
Post by Peter T.
Og det gælder ikke kun det danske hieraki, der er dødt, men hele usenet.
Ja. Der er lidt liv i det danske stadigvæk - primært i dk.kultur.sprog,
men selv den synger på sidste vers nu. Vi er kun en 4-5 stykker tilbage
der skriver.

De svenske og norske grupper gik helt død noget før det danske.
Post by Peter T.
Mit gæt er at vi måske er 50 aktive tilbage på dk.* hierakiet.  Og det
er nok højt sat.
Jeg gætter på 10.
Post by Peter T.
  På et tidspunkt var vi vist et par hundrede tusinde danskere.
Nej. Jeg kørte i sin tid noget statistik, og den viste mellem 4000 og
5000 aktive brugere i alle de danske grupper - dog fraregnet
markedsgrupperne og de binære grupper.
Post by Peter T.
da hver ISP med respekt for sig selv kørte deres egen
usenetserver.
Ja, og dengang fik man jo automatisk adgang til usenet og besked om at
det fandtes. Det er længe siden.
Bertel
Helle Jensen
2021-05-05 07:28:06 UTC
Post by Peter T.
Mit gæt er at vi måske er 50 aktive tilbage på dk.* hierakiet. Og det
er nok højt sat.
Jeg gætter på 10.
Besynderligt, sidst jeg gættede på ti, kom du med dokumentation
for et noget højere antal?

Hvorfor sætter du nu pludselig selv dit gæt så lavt?
Helle Jensen
Bertel Lund Hansen
2021-05-05 07:33:04 UTC
Post by Helle Jensen
Besynderligt, sidst jeg gættede på ti, kom du med dokumentation
for et noget højere antal?
Ja forresten, og der er nok en del flere end 10.
Post by Helle Jensen
Hvorfor sætter du nu pludselig selv dit gæt så lavt?
Fordi det jeg er holdt op med at lave statistik og så tænkte jeg kun på
de grupper jeg selv følger, og der er kun få tilbage.
Bertel
Peter T.
2021-05-05 13:52:29 UTC
Post by Peter T.
[...]
Aha! Så husker jeg godt nok forkert. :) Men der var stadig utrolig
meget aktivitet på dk.* dengang. Jeg savner det.

Af en eller anden spøjs årsag opdagede jeg først for alvor Reddit for et
par år siden. Dvs. jeg kendte sitet, men havde aldrig tillagt det nogen
grund til at besøge det, så jeg vidste ikke hvad det egentlig var for et
sted.
Nu er jeg fast bruger på især r/denmark, som er en dansksproget sub
(gruppe). Og det er nu et rigtigt godt forum med pt 205.000
registrerede (primært) danske brugere. Tonen er nøjagtig så behagelig,
som her på usenet, og emnerne strækker sig over et ganske bredt spektrum.
Men der er også danske subs for vores byer, en sub for madlavning,
gør-det-selv, finans/penge, hvor niveauet er lige så tårnhøjt, som det
er/var på usenet.

Jeg går selv og overvejer om jeg vil oprette en dansksproget sub med
fokus på alskens teknik på reddit. Men jeg ved ikke om jeg orker
administratorhatten..

Og der røg jeg lige ud af en tangent.
Peter T.
Bertel Lund Hansen
2021-05-05 14:00:24 UTC
Aha!  Så husker jeg godt nok forkert. :)  Men der var stadig utrolig
meget aktivitet på dk.* dengang.  Jeg savner det.
Ja, og ditto.
Og der røg jeg lige ud af en tangent.
jamen, det var jo fint nok, for før eller siden skal vi jo have fundet
et alternativ til usenet, og så er det godt med et fif. Jeg vil da kikke
på Reddit.
Bertel
Peter T.
2021-05-05 14:09:06 UTC
Post by Peter T.
Og der røg jeg lige ud af en tangent.
jamen, det var jo fint nok, for før eller siden skal vi jo have fundet
et alternativ til usenet, og så er det godt med et fif. Jeg vil da kikke
på Reddit.
Det vil være en fornøjelse, at se dig derinde. Og hvis du kalder dig
dit rigtige navn, vil du nok givetvis også få mange hilsener med på
vejen af folk, der genkender dig herfra og for din gode indsats på
usenet. Der er en del gamle usenettere på Reddit.
Peter T.
Lyrik
2021-05-05 15:59:10 UTC
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har lige kigget. Jeg bruger Youtube som alternativ. Her har folk
noget på hjerte. Og man kan kommentere deres emner.

De virker til at have mindre på hjerte på den del af Reddit jeg så. Men
der skal nok ses lidt mere?

har du nogle links Peter?

hilsen
jenserik

Bertel Lund Hansen
2021-05-04 17:18:07 UTC
Post by David Eriksen
Kunne da ikke være mere ligeglad
Så bland dig da udenom.
Bertel
David Eriksen
2021-05-04 19:14:23 UTC
Post by David Eriksen
Kunne da ikke være mere ligeglad
Så bland dig da udenom.
Det skal du da ikke bestemme, jeg ytrer mig når og
hvor det passer mig
David Eriksen
Bertel Lund Hansen
2021-05-05 07:34:29 UTC
Post by David Eriksen
Det skal du da ikke bestemme, jeg ytrer mig når og
hvor det passer mig
Det gør jeg jo også, så hvad er problemet?
Bertel
David Eriksen
2021-05-05 08:00:28 UTC
Post by David Eriksen
Det skal du da ikke bestemme, jeg ytrer mig når og
hvor det passer mig
Det gør jeg jo også, så hvad er problemet?
FJOLS!
David Eriksen
Peter T.
2021-05-05 13:57:30 UTC
Post by David Eriksen
Post by Bertel Lund Hansen
Post by David Eriksen
Det skal du da ikke bestemme, jeg ytrer mig når og
hvor det passer mig
Det gør jeg jo også, så hvad er problemet?
FJOLS!
Intet har ændret sig siden du første gang stak næsen frem for 15-20 år
siden. :)
Peter T.
Hjalmar Benediktson
2021-05-05 07:21:35 UTC
Post by David Eriksen
Kunne da ikke være mere ligeglad
--
David Eriksen
Hold da op et snæversyn.

Det er et fint indlæg du nedgør med din intetsigende mening.
Ytringsfrihed er fint, når det bruges med omtanke.

Hilsen Hjalmar