RoboClean støvsuger og luftrenser
Viggo
2005-11-09 12:30:10 UTC
Er der nogen, der har erfaringer med RoboClean støvsuger og luftrenser?
--
Vh
Viggo
Slet "fjern" fra adressen
Christian B. Andresen
2005-11-09 12:47:36 UTC
Post by Viggo
Er der nogen, der har erfaringer med RoboClean støvsuger og luftrenser?
Gør-Det-Selv har testet robotstøvsugere og her er et par små
citater:
----------------
Kärcher Robocleaner: Dens støjniveau er
imponerende lavt. Det samme må man
desværre også sige om sugeevnen. Den
taber en del af krummerne, og
udluftningen på maskinens bagside blæser
nogle af krummerne ind i den bane, den
lige har forsøgt at støvsuge.
----------------
Dog har
Kärchers Robocleaner endnu
større problemer med at
holde sandet indenbords,
end den havde med havregrynene.
----------------
Kärchers Robocleaner
er til gengæld så lav,
at den har besvær med at
komme over de store stykker,
så dem skubber den blot
foran sig.
---------------
Kärcher Robocleaner: Den lille maskine
kører helt ind i panelerne, men får ikke
den sidste centimeter af skidtet med.
Læg i øvrigt mærke til, hvor meget den
har efterladt på gulvet bag sig.
---------------
Konklusion:
Kärcher Robocleaner
(12.195 kr.)
Robocleaner er lille og støjsvag, men
den suger for dårligt. Ideen med en
ladestation, der kan suge maskinen
ren for støv, er god, men når selve
maskinen ikke er mere effektiv, står
man tilbage med en grim og klodset
ladestation. Maskinen kan stilles til
at støvsuge i 3, 6, 9 timer eller konstant,
men den har tilsyneladende
ikke styr på, hvornår den er færdig
med at gøre rent.
Effektivitet: ★★ ud af 6
Selvstændighed: ★★★★ ud af 6
Støjsvag: ★★★★★★
Design: ★★ ud af 6
Hastighed: ★★★★ ud af 6
Afgrænsning: Ingen
Skånsomhed ift. møbler: ★★★ ud af 6
Fleksibilitet: ★★ ud af 6
Pris/kvalitet: ★ ud af 6
----------------------

Godt nok synes jeg ikke at støvsugning er særligt fedt, men dette
lyder som om det stadig er for ringe.
Så hellere bruge pengene på en centralstøvsuger.
Christian
Viggo
2005-11-09 17:01:10 UTC
Post by Viggo
[...]

Mange tak for svaret, men der må være flere maskiner, der hedder RoboClean.
Denne her er lavet af et firma, der hedder Aura. Det er ikke en
robotstøvsuger - man skal selv gå rundt med den. Den bruger ikke poser, men
har en vandbeholder, der også skulle rense luften i huset, når den selv står
og kører uden slange. http://www.roboclean.dk fortæller en lille smule, men
ikke særlig grundigt.
--
Vh
Viggo
Slet "fjern" fra adressen
Christian B. Andresen
2005-11-10 09:12:52 UTC
Post by Christian B. Andresen
Post by Viggo
[...]
Så for søren, ja det kan jeg godt se. Der er stor forskel.
Christian
Ole C
2005-11-10 19:17:35 UTC
Post by Viggo
[...]
Det ser ud til at være et højteknologisk produkt fra Rusland -
http://www.robofresh.ru/
Så den er nok solid!
--
vh
Ole C
m***@gmail.com
2014-11-17 21:59:40 UTC
RoboClean aura er en fantastisk investering.!!
Gulve, tæpper, møbler, madrasser.. Den renser bare det hele.!
Henrik Eriksen
2014-11-18 19:17:10 UTC
Post by m***@gmail.com
RoboClean aura er en fantastisk investering.!!
Gulve, tæpper, møbler, madrasser.. Den renser bare det hele.!
Når en støvsuger (uanset hvilket princip den så i øvrigt anvender)
hedder noget med 'Robo-', så forestiller jeg mig en dims som kører rundt
og ordner tingene af sig selv.

Det gør den her ikke, så de har givet den et dårligt navn!
ErikRS
2014-11-18 20:09:01 UTC
Post by Henrik Eriksen
Post by m***@gmail.com
[...]
Jeg sad også og brublede lidt over, hvordan i alverden den kunne kravle
op på en madras.:-)

mvh. Erik Richard
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-***@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
ErikRS
2014-11-18 20:10:07 UTC
Post by Henrik Eriksen
Post by m***@gmail.com
[...]
Jeg sad også og grublede lidt over, hvordan i alverden den kunne kravle

David Eriksen
Den søger efter den våde plet :-)
ErikRS

2014-11-18 23:58:05 UTC
Post by ErikRS
Post by Henrik Eriksen
Post by m***@gmail.com
RoboClean aura er en fantastisk investering.!!
Og den oprindelige skribent har overhovedet ingen økonomiske
interesser i foretagendet?
Post by ErikRS
Post by Henrik Eriksen
Post by m***@gmail.com
[...]
Ja, jeg sad også og tænkte på tidligere tiders ironiske
beskrivelse af hvad GOOD TIMES-virussen kunne udrette.
--
Bertel
bertel.lundhansen.dk fiduso.dk
n***@hotmail.com
Ja der er rettelig tale om en luftfugter, der smider sin beholdning på 1,8 liter vand ud i luften under brug.
David Eriksen
2018-12-27 12:09:27 UTC
Post by n***@hotmail.com
Post by Viggo
[...]
Har du så en kubikmeter udregning på hvad der er lukket
ud i de 13 år det har taget dig at svare Viggo
David Eriksen
n***@hotmail.com
2018-12-27 11:06:58 UTC
Post by Viggo
Er der nogen, der har erfaringer med RoboClean støvsuger og luftrenser?
--
Vh
Viggo
Slet "fjern" fra adressen
Der er rettelig tale om en luftfugter, der under brug sender sin vandbeholdning på 1,8 liter ud i luften