Hvad koster det at få lagt fliser?
TBJ
2007-06-18 17:48:52 UTC
Hej

Jeg har ca. 35 m2 hvor jeg gerne vil have lagt herregårdssten. Der har
ligget fliser før og de er taget op. Hvad tror i det koster at få nogen til
at lægge dem?
Jeg har fået ewt tilbud, som jeg syntes lød vanvittigt, så derfor vil jeg
gerne lige høre jer kloge hoveder :-)
Mvh Tommy
Rasmus M. Jensen
2007-06-18 18:50:37 UTC
Post by TBJ
[...]
det klarer man da selv på en weekend... :-)
--
mvh
Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
ointeret propoganda "
Kim2000
2007-06-18 19:07:42 UTC
Post by TBJ
[...]
Tja, 2 mand 3-4 timer, så er du allerede oppe på de første 3-4000 kroner
alene i arbejdsløn. Det er derfor "man" selv lægger dem, hvis man kan :-)
mvh
Kim
Peter Albrecthsen
2007-06-18 20:05:30 UTC
Jeg har fået ewt tilbud, som jeg syntes lød vanvittigt, så derfor vil jeg gerne
lige høre jer kloge hoveder :-)
Jeg fik en anlægsgartner til at lægge 38 kvadratmeter sten som jeg selv havde købt.
Han tog cirka fem timer om det og fik 2000 for det.
Gruset var næsten det dyreste :-)

Regnestykket så sæledes ud:
Sten: 3.100 kr
Arbejdsløn: 2.000 kr.
Grus: 1.450 kr.

Peter
Christian B. Andresen
2007-06-19 07:23:19 UTC
Post by Peter Albrecthsen
[...]
Selv om det var billigt har han da taget ved med gruset. Med mindre
det er leveret af en vognmand.
Gruset kopster næsten ingenting, det er transporten som koster.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk - Ønskes:
- En ny forbindelse over Randers Fjord
- En fast forbindelse over Kattegat til hurtigtog og biler
Frandsen
2007-06-19 07:33:50 UTC
Det ville jeg da gerne give, for at få lagt en terrase.
Peter Albrecthsen
2007-06-19 09:45:54 UTC
Post by Frandsen
Det ville jeg da gerne give, for at få lagt en terrase.
Det er 400 kroner i timen. Det er vist niveauet i det område hvor jeg bor. Bagefter
har jeg spurgt hos venner og bekendte og de mener at det er for dyrt, og at
regnestykket burde se således ud:

Sten: 69 pr. kvm. (69*38) = 2.622 kr.
Arbejdsløn: (Sort) (5*200) = 1.000 kr.
Grus (Sort) = 200 kr.
Ialt: = 3.822 kr. (eller max. 4.000)

Eller hvad siger resten af gruppen. Er jeg blevet røvrendt ved at give 6.550 for
noget jeg kunne få for 4.000?
Der skal lige bemærkes at oveni de 2.000 for arbejdløn kom der 25% moms, så i
virkeligheden var prisen 7.050 for noget jeg kunne have fået til 4.000.
En prisforskel på 43%

Peter
TBJ
2007-06-19 10:01:01 UTC
Post by Peter Albrecthsen
[...]
Man kan da ikke sammenligne sort arbejde med "hvidt" arbejde. Du har fået
lavet et stykke arbejde og dermed bidraget til dit og mit samfund. Desuden
kan du reklamere over det, hvis nu ikke det er lavet ordentligt. Vær du glad
for din løsning - som jeg iøvrigt syntes er billig!
Mvh Tommy
Sørensen
2007-06-19 11:20:30 UTC
Post by Peter Albrecthsen
Post by Frandsen
[...]
Hvor kan du få sten til 38 kr/kvm?

MVH Sørensen
TBJ
2007-06-19 12:43:24 UTC
Post by Sørensen
Post by Peter Albrecthsen
Sten: 69 pr. kvm. (69*38) = 2.622 kr.
Arbejdsløn: (Sort) (5*200) = 1.000 kr.
Grus (Sort) = 200 kr.
Ialt: = 3.822 kr. (eller max. 4.000)
Hvor kan du få sten til 38 kr/kvm?
Læs igen: 69,- år pr. m2
Mvh Tommy
Hans
Stenene er sikkert også sorte.
Maria Frederiksen
2007-06-19 19:34:33 UTC
Post by Peter Albrecthsen
Sten: 69 pr. kvm. (69*38) = 2.622 kr.
Arbejdsløn: (Sort) (5*200) = 1.000 kr.
Grus (Sort) = 200 kr.
Ialt: = 3.822 kr. (eller max. 4.000)
Hvilket er alt for dyrt for sort arbejde. En timeløn på 200 kr er jo mere
end hvad manden tjener hvidt i følge overenskomst, og skal der deles i
porten, så må det også gælde timeprisen. Prisen på sten er jo blot uden moms
men incl fuld fortjeneste.

Skal det være sort, skal det max være œ pris.

Mvh Maria
urlex
2007-06-19 20:27:49 UTC
Post by Maria Frederiksen
Post by Peter Albrecthsen
[...]
Skal det være sort, skal det max være ½ pris.
Mvh Maria
Hvor får man Grus (sort) fra ?
Jeg kunne ikke lade være :-)
vh urlex
Christian B. Andresen
2007-06-20 06:56:06 UTC
Post by urlex
Post by Maria Frederiksen
Post by Peter Albrecthsen
[...]
Enhver grusgrav, dog er det næppe sort (i farven, forståes)

Frandsen
2007-06-20 13:18:29 UTC
Post by Maria Frederiksen
Skal det være sort, skal det max være ½ pris.
I følge én jeg kender inden for håndværkerbranchen, så er de "sorte
lønninger" efterhånden så høje, at man reelt set kun sparer, hvad der svarer
til momsen på et tilbud. Man betaler jo heller ikke "håndværkertimepris" i
et tilbud. Det er mesterløn + diverse. Mesteren skal jo aflønne sig selv og
de andre.
Henrik Stidsen
2007-06-20 13:29:22 UTC
Post by Frandsen
Post by Maria Frederiksen
[...]
Og nogle håndværkere er efter sigende begyndt at afregne sort arbejde på
den måde at regningen blot bliver i deres egen skuffe, prisen er den samme
og det bogføres også som hvidt arbejde. Det er udelukkende kunden der
bliver snydt :)
unknown
2007-06-21 09:56:57 UTC
Post by Maria Frederiksen
Skal det være sort, skal det max være œ pris.
Det tror jeg du får mere end almindelig svært ved at finde nogle håndværkere
der gider.
I Odense ligger en tømrer (mit fag) på mellem 150 - 175 i timen hos mester.

Du mener så han skal arbejde sort for 75 - 87,5 i timen?

Jeg kan betro dig så meget, at dem jeg kender, der gider lave sort, tager
ikke under 200 i timen.
--
Niels Hansen
Odense
Palle
2007-06-22 17:03:43 UTC
samtidig skal der tages i betragtning at det er fritiden(overarbejde), nå
men jeg fik lagt fliser for 80 kr pr kvm sort hvor sand var lagt ud og det
var ikke galt syntes jeg
Odense
unknown
2007-06-26 13:48:02 UTC
Post by Palle
samtidig skal der tages i betragtning at det er fritiden(overarbejde), nå
men jeg fik lagt fliser for 80 kr pr kvm sort hvor sand var lagt ud og det
var ikke galt syntes jeg
Enig - det er ikke lægningen af fliser der tager tid, men forberedelsen.
80/kvm er hverken til den ene eller anden side, men meget rimeligt i mine
ører...
--
Niels Hansen
Odense
h***@gmail.com
Vil du dele din kontakt med mig? Hanne, der ikke selv kan, men også har fliserne
David Eriksen
2019-05-02 10:57:13 UTC
Post by h***@gmail.com
Post by Peter Albrecthsen
[...]
Et 12 år gammelt indlæg du svarer på
David Eriksen
k***@gmail.com
2019-08-17 17:30:39 UTC
Er det på Sjælland du har fået lagt de 38 kvardrat meter