Bærbar projector
2021-03-24 10:02:38 UTC
Efter succesen med at snakke om Hjemme-bio projektor, med fravalg af
bærbar projektor, vil jeg prøve at indlede en snak om bærbar projektor.

Her er så vidt jeg kan finde en "Helt fremme i skoen video" om sidste
nyt i bærbar projektor. Med denne som baggrund kunne vi begynde en debat
om danskernes stilling til sådan noget "Nymodens".;-):

Indledningsvis vil jeg sige at projektorudviklingen er gået fra
"Undervisnings-projektor" til hjemmeprojektor. Derfra er udviklingen
gået over til bærbar projektor og bærbar projektor som
hjemme-bio-projektor. Hurdlen er lysstyrke, opløsning og
billedstørrelse. Lydkvaliteten er ikke en vigtig faktor fordi alle
projektorer minus en enkelt, har mini-jack til "Ørebøffer/knapper"(Hvad
er deres officielle navn?). Denne udgang kan sluttes til en aktiv højttaler.

Jeg er selv fanget i "evolutionen" og køber nok snart denne:

https://www.computersalg.dk/i/6714418/epson-ef-11-3lcd-projektor-b%c3%a6rbar-1000-lumen-hvid-1000-lumen-farve-full-hd-1920-x-1080-16-9-1080p-miracast-sort?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

Maddingen er et forbrug på 102 Watt normal og 72 Watt eco.

MvH
jenserik
Lyrik
2021-03-26 12:47:17 UTC
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men det gjorde jeg ikke. det blev denne i stedet:

https://www.computersalg.dk/i/6714417/epson-ef-12-3lcd-projektor-b%c3%a6rbar-1000-lumen-hvid-1000-lumen-farve-16-9-sort

Grunden er at der er så meget mere for de sidste 1400,-

2 HDMI porte, indbygget Android 9 system, blue-tooth, opskalering af 4K
indhold! Det vil sige man kan afspille 4K skiver på den via HDMI 2.1.
Samt generel opdatering af funktioner.
Med indbygget android system er der også en CPU indbygget. Det betyder
at tilslutter man et Webcam. så kan man Skype i 150"!

MvH
jenserik