Er det hygiejne-hykleri?
2019-07-29 09:25:03 UTC
I bager-brød-montrene udleveres plastikhandsker til at tage et brød.
Selv om folk velopdragent kun tager det brød de har rørt ved.

Går vi så over til frugt-og-grønt afdelingen, så føler folk på alle
nektarinerne for at finde de blødeste. Befølingen udvikler sig til
befamling, når vi når til avokadoerne.Uden at nogen finder på at
udlevere plastikhandsker?

jens
Kim Ludvigsen
2019-07-29 09:35:18 UTC
Post by Lyrik
[...]
Det er nok fordi, det er nemmere at skylle frugt end brød.
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyrik
2019-07-29 09:38:13 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Man desinficerer ikke ved at skylle. Nu var det hykleriet jeg
efterspurgte...

jens
Niels Jørgen Kruse
2019-07-29 09:51:07 UTC
Post by Lyrik
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
[...]
Frugt er ikke sterilt inden befamling.
2019-07-29 10:24:13 UTC
Post by Lyrik
I bager-brød-montrene udleveres plastikhandsker til at tage et brød.
Selv om folk velopdragent kun tager det brød de har rørt ved.
En hel del af dem åbner lågen med en hånd uden handske på.

Min yngste datter fik engang salmonella. Hun var heldig og kom
over det på en uge. Den eneste kilde vi kunne tænke os frem til,
var det tag-selv-slik hun havde købt i biografen et par dage før.

Jeg mener at det indenfor det sidste år (måske to?) at 30-40
restaurantgæster blev syge. Det var vist en syg medarbejder der
var gået på arbejde.

Begge dele skyldes manglende hygiejne. Så hellere for meget end
for lidt.

3000 danskere dør hvert år *på grund af* at de bliver indlagt på
et hospital. Min mor og min fars ekskone korsede sig begge to ved
tanken. De havde arbejdet som sygeplejersker begge to, og i deres
tid skete det slet ikke i den målestok. De havde tid til at gøre
rent to gange om dagen (hvilket dengang var sygeplejerskernes
job).
Post by Lyrik
[...]
En hel del frugt skal skrælles inden det spises. Men det er da
rigtigt at æbler, pærer, nektariner osv. ikke bliver det.

Selv spiser jeg vindruer og købeæbler uden at vaske dem. Mine
egne æbler derimod - som ikke er specielt uhygiejniske (og som
jeg dog også af og til spiser lige fra træet) - vasker jeg på
grund af de mange orme, snegle og bier der kravler rundt på
træet. Jeg er aldrig blevet syg af noget der kunne føres tilbage
til uhygiejniske (købe)madvarer.
Jørgen Nielsen
2019-07-29 10:32:43 UTC
Post by Lyrik
[...]
For nogle år siden var jeg i Italien, og der var der engangshansker ved
frugt og grønt i det lokale supermarked.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Lyrik
2019-08-01 11:08:53 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Lyrik
[...]

Jeg tog "Italien" op med en ledende medarbejder i Meny som ville tage
det op. Han havde lige selv været i Italien og set det du beskriver.

jens