Danmarksindsamlingen
2021-02-07 11:57:20 UTC
Der er to ting der generer mig ved Danmarksindsamlingen. Jeg
støtter hver gang, og derfor modteger jeg en uges tid i forvejen
en sms der fortæller mig at jeg får en ekstra chance for at vinde
en bil. Jeg skal bare sende en sms med en bestemt tekst til 1212.

Men det er da ikke nogen ekstra chance. Enhver kan på selve
aftenen sende mange sms'er med samme tekst og derved forøge sine
chancer.

En anden ting er dog lidt værre. Jeg sendte i går 8 sms'er idet
jeg brugte to pr. bil man kunne vinde. På selve aftenen modtog
jeg kun 2 kvitteringer for at de var registreret. I dag kan jeg
så se på min mobilkonto at kun 4 er registreret indenfor aftenen.
Her til morgen modtog jeg så kvittering fra Danmarksindsamlingen
for resten. Jeg formoder at de vil blive registreret hos min
udbyder.

Men det betyder at jeg ikke har haft de vibnderchabcer som jeg
troede, og åbenbart er der to biler som jeg slet ikke har stemt
på.

Jeg kan ikke vide om det er organisatorernes system eller min
mobiludbyders (Unotel->TDC) system der fejler, men jeg tjekkede i
forvejen hos min udbyder. Der er ingen begrænsning på antallet af
betalings-sms'er jeg kan sende, og beløbsgrænsen på 2'500 kr. har
jeg selv valgt.
Michael Kjærsgård
2021-02-07 22:16:37 UTC
Men det betyder at jeg ikke har haft de vibnderchabcer som jeg
troede, og åbenbart er der to biler som jeg slet ikke har stemt
på.
Hvorfor mener du det? Du har jo sendt beskederne rettidigt, så alt taler
for at de også er nået frem rettidigt. At retur SMS'en som opkræver dig
først kommer senere, burde ikke betyde noget for dit lod i konkurrencen.

Der kan være flere grunde til den kommer sent - men sandsynligvis har
der forbigående været stort load på systemet, og klokken er så nået et
tidspunkt hvor man ikke har villet "forstyrre" deltagerne med en SMS, og
derfor har de udskudt til næste morgen.
--
Michael
Gratis web-/mailhotel - http://gratishotel.dk
John_N_H
2021-02-08 06:26:59 UTC
Post by Michael Kjærsgård
[...]
Ja, den forklaring har vi jo tidligere fået fra arrangører af den slags
indsamlinger.
John N. H. ;-)
Bertel Lund Hansen
2021-02-08 07:16:31 UTC
Post by Michael Kjærsgård
Post by Bertel Lund Hansen
Men det betyder at jeg ikke har haft de vibnderchabcer som jeg
troede, og åbenbart er der to biler som jeg slet ikke har stemt
på.
Hvorfor mener du det?
Fordi Unotel ikke har taget betaling for de sidste 4 sms'er. DI
har kvitteret for dem.

Nu tror jeg det er sket på den måde at mine sms'er har hængt i
systemet, og når der så er lukket for sms'er til den aktuelle
bil, så vil sms'er der ankommer for sent, blive annuleret.

Det er et gæt, men det er plausibelt. De lukker jo for sms'er
hver gang, og det må betyde at de ikke modtager flere.
Post by Michael Kjærsgård
Du har jo sendt beskederne rettidigt, så alt taler
for at de også er nået frem rettidigt.
Hvad er det der taler for at de er nået frem rettidigt? Der går
en evighed fra de er sendt til DI kvitterer for dem, og de sidste
6 kvitteringer modtog jeg først dagen efter - hvoraf de første 2
dog var tidsstemplede aftenen før. De sidste 4 var tidsstemplet
efter kl. 8 om morgenen.
2021-02-08 10:09:30 UTC
Fordi Unotel ikke har taget betaling for de sidste 4 sms'er. DI
har kvitteret for dem.
De trak så pengene for en halv times tid siden.
Thomas Corell
2021-02-08 10:34:36 UTC
Post by Michael Kjærsgård
[...]
Hvorfor spørger du ikke Unotel / DI ? Tvivler på at der er nogen her i
gruppen der kan, svare på hvad/hvordan det er afviklet under
"motorhjelmen".

Måske du kan bede om agt-indsigt, eller register-udtræk af dine
informationer i systemet.
--
you can talk the talk,
can you walk the talk ?
Bertel Lund Hansen
2021-02-08 12:12:16 UTC
Post by Thomas Corell
Hvorfor spørger du ikke Unotel / DI ?
Du har ret. Det vil jeg gøre.
2021-02-11 11:37:32 UTC
Du har ret. Det vil jeg gøre.
Nu har jeg fået svar tilbage. Tidspunkter for kvitteringerne er
helt uden betydning. Rettidigt indsendte sms'er deltager i
lodtrækningen og vil få svaret "Tak for din deltagelse". Hvis de
kommer for sent, får man derimod at vide at konkurrencen er
lukket. Det er mængden der gør at de ikke kan ekspedere svarene
hurtigere.

Så der er ikke noget problem.