Regler for skattefradrag ved køb af ting til virksomheden på DBA
Gustav Emil Loft Thomsen
2021-08-04 19:12:08 UTC
Hej med jer.

Er der nogle her der ved, om jeg kan trække pengene fra i skat, hvis jeg eksempelvis køber en brugt computer fra en privatperson på DBA til min virksomhed? Og hvad er reglerne der?

Mange tak på forhånd.
Kim Ludvigsen
2021-08-04 19:42:12 UTC
Post by Gustav Emil Loft Thomsen
Hej med jer.
Er der nogle her der ved, om jeg kan trække pengene fra i skat, hvis jeg eksempelvis køber en brugt computer fra en privatperson på DBA til min virksomhed? Og hvad er reglerne der?
Det er det samme, som hvis du køber af en virksomhed. Du skal blot sørge
for at få en kvittering, og du skal være opmærksom på, at prisen er uden
moms, når du laver momsregnskab.

Noget helt andet er så, hvordan SKAT vil betragte købet, om de fx vil
sige, at det er til privat brug, eller at en del af brugen er privat brug.
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyrik
2021-08-07 07:12:48 UTC
[...]

indlægget hører til i gruppen: dk.forbruger.offentlig-service,

hilsen
jenserik