Høreapparater
2020-01-14 19:29:08 UTC
En ven har lige "Fået høreapparat". Pris: 32.000 kroner, men jeg skulle
kun betale 4.000 kroner selv!;-) Fortalte han glædestrålende.
Apparatet lignede dette:
https://xiamenleaguesound.en.made-in-china.com/product/OywnjYIPAzhE/China-FDA-Approved-High-Quality-Digital-4-Channel-RIC-Hearing-Aid.html

Mon nogen bliver taget så læsterligt i røven?

jens
Kim Ludvigsen
2020-01-14 20:35:21 UTC
Post by Lyrik
[...]
At de ligner hinanden er ikke ensbetydende med, at de også har de samme
funktioner eller effekt. Udseendet på høreapparater, der skal sidde bag
øret, har ikke ændret sig synderligt i over 50 år. Men effekten er meget
anderledes.

Men det er vel omsomst at prøve at fortælle det til en person, som
mener, at en 12-kroners app til iPhonen er lige så god som et høreapparat.
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyrik
2020-01-14 21:47:17 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Fin trådstopper du lavede her! Var der ikke mere gul galde du kunne
lægge i tråden?
Så vi konkluderer at 32.000 kroner for et høreapparat er normalpris?

jens
Kim Ludvigsen
2020-01-14 22:07:06 UTC
Post by Lyrik
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
[...]
Du er ret så glad for at kalde andres indlæg for trådstoppere, selvom de
beviseligt ikke er trådstoppere - det, at du svarer, er jo et tydeligt
bevis for, at det ikke er en trådstopper.
Post by Lyrik
Så vi konkluderer at 32.000 kroner for et høreapparat er normalpris?
Jeg aner ikke, hvad markedsprisen på høreapparater er, jeg har aldrig
betalt noget for at få høreapparater. Men fordi en enkelt person har
fortalt om apparater til den pris, så er det jo ikke ensbetydende med,
at det er normalprisen. Ligesom normalprisen på en bil heller ikke er
1.157.605 kroner, bare fordi det er prisen for en Porche 718 Cayman T.
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyrik
2020-01-15 05:51:13 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej du er ligeglad med prisen fordi du: "Aldrig har betalt"!

Men jeg bekymrer mig om vores velfærdsstat, som udvikler sig i retningen
af et tag selv bord.
Sælgeren er blevet knaldet én gang for at levere høreapparater til folk
uden væsentlig hørenedsættelse. Så forlangte man en høretest, for at
komme denne svindel til livs.

Nu hedder den nye svindel åbenbart "Overpris"! Men hvad bryder du dig om
det, bare du ikke skal betale?

Engang ryddede man op i det Amerikanske militær hvor en hammer kostede
hundrede Dollars, når militæret skulle købe den.

Hvis vi vil bevare velfærdsstaten, så bør vi passe på svindel med den!

MvH
jens
Kim Ludvigsen
2020-01-15 07:49:26 UTC
Post by Lyrik
Nej du er ligeglad med prisen fordi du: "Aldrig har betalt"!
Nej, jeg er ikke ligeglad, jeg har bare aldrig haft behov for at
undersøge prisen. Jeg går stærkt ud fra, at det offentlige har
eksperter, der vurderer, hvad der er en rimelig pris, og at de er meget
bedre til det end jeg er.
Post by Lyrik
Sælgeren er blevet knaldet én gang for at levere høreapparater til folk
uden væsentlig hørenedsættelse. Så forlangte man en høretest, for at
komme denne svindel til livs.
Det kan være svært at gardere sig mod svindlere, men med tanke på,
hvordan du ellers kommer frem til dine konklusioner, så vil jeg ikke
springe med på vognen og sige, der har været tale om svindel.
Post by Lyrik
Nu hedder den nye svindel åbenbart "Overpris"! Men hvad bryder du dig om det, bare du ikke skal betale?
Jeg forstår godt, at hvis man mener, at en app til 12 kroner er lige så
god som et høreapparat, så vil man betragte alle høreapparater som
voldsomt dyre.

Tilskud til høreapparater, hvis man opsøger en privat klinik:
Det offentlige tilskud til høreapparater varierer fra år til år. I 2020
kan du få et tilskud på op til 4.159 kr. på behandling af første øre, og
et tilskud på 2.378 kr. på behandling af andet øre. Vælger du
høreapparater, der koster mere end det, skal du selv betale merudgiften.

Hvis man går gennem det offentlige system er apparaterne gratis uanset
pris.

Så din historie hænger ikke rigtigt sammen.
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyrik
2020-01-16 08:47:17 UTC
Post by Kim Ludvigsen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvis du deler prisen på høreapparater op så består de 9/10 af prisen af
eksperter og rådgivere.
Apparatets egenpris ligger på 1/10!

Det har ført amerikanerne til per August 2020 at tillade at
høreapparater bliver solgt over disken!

Ved en undersøgelse blev det godtgjort at et sådant apparat ville hjælpe
næsten lige så godt (80%)
Problemet der ovre er at man ikke må kalde et høreapparat for "Hearing
aid) som er det officielle navn. Men efter August stopper det monopol.

Kineserne har ikke disse monopoler, så man kan bestille ethvert
høreapparat i Kina. Teknikken er stort set klassificeret efter størrelse
og udformning, så der er tale om standardiserede produkter, på samme
måde som biler er biler.

jens

Martin Larsen
2020-01-15 09:48:44 UTC
Post by Lyrik
Mon nogen bliver taget så læsterligt i røven?
Det er ikke umuligt. Mange af de ting vi køber i vesten til overpris er
indkøbt i Kina til en brøkdel af prisen. Fortjenesten kan være på
tusinde procent.

Lige med høreapparater er det nok ikke sandsynligt. Et god test er at
opsøge den danske forhandlers hjemmeside og sammenligne billederne. Hvis
disse er identiske med de kinesiske (altså samme billeder, ikke bare
tilsyneladende samme produkt) stiger chancen for at det også er samme
bagvedliggende produkt.

Den test laver jeg ofte med produkter som jeg mener at kunne købe langt
billigere i Kina.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Niels Jørgen Kruse
2020-01-15 16:20:36 UTC
Post by Martin Larsen
[...]
Eller også har den kinesiske producent blot skrabet billederne fra
internettet.
Martin Larsen
2020-01-15 20:11:09 UTC
Post by Niels Jørgen Kruse
Eller også har den kinesiske producent blot skrabet billederne fra
internettet.
Usandsynligt, men intet er umuligt.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Bertel Lund Hansen
2020-01-15 10:38:53 UTC
Post by Lyrik
[...]
Aner det ikke i det konkrete tilfælde, men min far og samfundet
blev taget i røven da han skulle have høreapparater første gang.
Han fik de dyreste der overhovedet kunne skaffes (med tilskud) -
det skal nok passe at prisen lå omkring 32'000 - og de virkede ad
helvede til. Han og vi opdagede det f.eks. ikke da han havde tabt
det ene apparat.

Så gik han til en anden høreklinik, og der fik han nogen der
kostede væsentligt mindre og som fungerer så fint at vi andre
ikke mærker hans hørenedsættelse.
Peter T.
2020-01-15 15:36:24 UTC
Post by Lyrik
[...]
Pris og kvalitet hænger jo oftest sammen. Men når der er statstilskud
ind over bliver markedet noget mere mudret. Det er i hvert fald mit
klare indtryk, selv om jeg ikke har Hands On erfaringer med netop
høreapparater.
Jeg vil dog anbefale, at holde snitterne langt væk fra kinavarer. :)

Lige præcis med høreapparater ved jeg fra et par stykker, der bruger
dem, at det er meget individuelt. Og det samme med prisen.
En rigtig god ide er nok at opstøve nogle foraer, hvor sådanne bliver
diskuteret. Og i dagens facebooktider, er der sgu størst chance for at
finde et par grupper der, hvor hr og fru Hansen også deltager.
--
Peter T.