El-cykler
2019-12-16 07:28:19 UTC
Antallet vokser eksplosivt! Jeg følger med i hverdagen. Konen har
el-cykel. Aldi satser hårdt på el-cykler til 6.000 kroner!

Flere og flere af konerne har skiftet cyklen ud med en el-cykel. Snart
er en cykel lig med en el-cykel!

De kører hurtigere end el-løbehjulene, men bliver ikke omtalt som
problematiske fordi de ligner almindelige cykler.
De tiltros kun at assistere cyklisten!;-) For g-g-gas-håndtag er FORBUDT!;-)
Benene ser ud til at drive cyklen!;-) Men benbevægelserne er en kulisse
som dækker over hvad man kunne kalde en el-knallert! Fart er intet
problem! Og så i dølgsmål!-Hurra!;-)))

Men det er her vi havde en håndfast dødsulykke! En midaldrende mand
ræsede ud i "En rundkørsel-eller et kryds", og blev dræbt af en bil!

Hastighed koster liv!

GJ
jens
Lyrik
2019-12-16 07:38:18 UTC
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Vi burde helt sikkert forbedre forholdene for cyklister!

Lov om at enhver by er forpligtet til at føre cykelstier i 10 kilometers
omkreds! Og på landevejsområderne indskrænke kørebanen med
cykelbane-afstribning! Gerne to-vejs i den ene side.
En hvid streg er en billig sikring for cyklister!

jens
Martin Larsen
2019-12-16 08:48:51 UTC
Post by Lyrik
Benene ser ud til at drive cyklen!;-) Men benbevægelserne er en kulisse
som dækker over hvad man kunne kalde en el-knallert!
Njaaa, det gælder kun for forhjulstrukne cykler. Centertrukne cykler som
min egen Gazelle er præcis som en almindelig cykel, blot med den forskel
at det er som om man får flere benmuskler når motoren er tændt.

Men man skal selv lave arbejdet, og det er betydeligt hårdere at køre i
strid modvind end medvind eller vindstille, og farten falder.

Der sælges mig bekendt flest centertrukne cykler nu.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Bertel Lund Hansen
2019-12-16 11:37:51 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Lyrik
Benene ser ud til at drive cyklen!;-) Men benbevægelserne er en kulisse
som dækker over hvad man kunne kalde en el-knallert!
Njaaa, det gælder kun for forhjulstrukne cykler.
Det forstår jeg ikke. Hvis jeg træder hårdt i pedalerne, hjælper
jeg cyklen frem uanset hvor motoren trækker. Og hvis jeg slapper
helt af og bare hjuler rundt, er det motoren der trækker det
hele.
Post by Martin Larsen
Centertrukne cykler [...]
Har de tre hjul - et i midten?
Thomas Corell
2019-12-16 12:39:38 UTC
Post by Martin Larsen
Centertrukne cykler [...]
Har de tre hjul - et i midten?
Motoren sidder i midten, i kranken.
--
You will not be punished for your anger
you will be punished by your anger
Eriksen David
2019-12-16 12:43:35 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Lyrik
[...]
Post by Martin Larsen
Centertrukne cykler [...]
Har de tre hjul - et i midten?
https://cykelexperten.dk/elcykel-frontmotor-centermotor/
David Eriksen
Martin Larsen
2019-12-16 21:32:26 UTC
[...]
Så enkelt er det ikke. På forhjulstrukne cykler virker pedalen nærmest
som en tænd-sluk-kontakt. Du skal bare bevæge pedalerne, så starter
motoren. Men modstanden, eller momentet om man vil, bliver ikke ført
tilbage til pedalerne. Så du mærker ikke på samme måde hvor meget cyklen
trækker.

På en centertrukken elcykel virker det som du en alm. cykel. Jo mere
modstand cyklen møder, jo flere kræfter skal du bruge.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Bertel Lund Hansen
2019-12-16 11:35:41 UTC
Post by Lyrik
De kører hurtigere end el-løbehjulene, men bliver ikke omtalt som
problematiske fordi de ligner almindelige cykler.
Det er ikke korrekt. Jeg har set flere artikler om el-cyklers
farlighed.
2019-12-16 13:20:32 UTC
Post by Lyrik
De kører hurtigere end el-løbehjulene, men bliver ikke omtalt som
problematiske fordi de ligner almindelige cykler.
Det er ikke korrekt. Jeg har set flere artikler om el-cyklers
farlighed.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Alt er farligt! Men el-cykler er så inkorporerede at de ikke står i fare
for at blive forbudt.
Løbehjul er i farezonen.

Vi mangler gode cykelstier. Kørebanen til biler er glat som et
billard-bord. Cykelstierne er til sammenligning elendige.

jens
Bertel Lund Hansen
2019-12-16 13:34:04 UTC
Post by Lyrik
Alt er farligt! Men el-cykler er så inkorporerede at de ikke står i fare
for at blive forbudt.
Det tror jeg du har ret i.
Post by Lyrik
Løbehjul er i farezonen.
Ditto.
Post by Lyrik
Vi mangler gode cykelstier. Kørebanen til biler er glat som et
billard-bord. Cykelstierne er til sammenligning elendige.
Trøst dig med at der også findes forfærdeligt hullede veje til
bilerne, men det er rigtigt at der er relativt langt færre end
der er dårlige cykelstier. Jeg er dog heldig at have gode
cykelstier hele vejen fra Kolt til Åby - ca. 12 km.
Carl Alex Friis Nielsen
2019-12-16 22:45:22 UTC
Post by Lyrik
De kører hurtigere end el-løbehjulene, men bliver ikke omtalt som
problematiske fordi de ligner almindelige cykler.
Det er ikke korrekt. Jeg har set flere artikler om el-cyklers
farlighed.
Jeg mener EL-cykler burde kategoriseres som knallerter.

At motoren er el drevet burde ikke gøre nogen forskel.
Bertel Lund Hansen
2019-12-17 08:02:41 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Jeg mener EL-cykler burde kategoriseres som knallerter.
Hvilken praktisk forskel ville det gøre?
Eriksen David
2019-12-17 08:56:10 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Jeg mener EL-cykler burde kategoriseres som knallerter.
Hvilken praktisk forskel ville det gøre?
Kørekort, lovpligtig forsikring, nummerplade og påbudt hjælm
David Eriksen
Martin Larsen
2019-12-17 09:10:50 UTC
Post by Eriksen David
Kørekort, lovpligtig forsikring, nummerplade og påbudt hjælm
- Der kræves ikke kørekort til knallert for 18+ år.
- Forsikring burde vel også være lovpligtig for cykler
- hjelm eller ej, det går ikke ud over andre. Jeg kører altid med hjelm,
så for mig ingen alarm.

Elcykler må køre 25 km/t. Knallerter 30. Det gør faktisk en stor forskel.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Eriksen David
2019-12-17 09:19:40 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Eriksen David
Kørekort, lovpligtig forsikring, nummerplade og påbudt hjælm
- Der kræves ikke kørekort til knallert for 18+ år.
Jo, hvis du ikke har kørekort til bil/motorcykel

https://koerekort-guiden.dk/knallertkoerekort/#Over_18_aar
David Eriksen
Bertel Lund Hansen
2019-12-17 12:39:11 UTC
Post by Martin Larsen
- hjelm eller ej, det går ikke ud over andre.
Det går ud over de efterladte.
Post by Martin Larsen
Jeg kører altid med hjelm,
Det gør jeg så ikke.
Carl Alex Friis Nielsen
2019-12-18 12:29:20 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Eriksen David
[...]
Elcykler kan da køre voldsomt hurtigere end 25 km/t

Hvis du hoster op med 72899 kr for en Stromer ST5 og den kun kan skubbe
dig op på 25 km/t vil du nok være meget skuffet og forlange pengene tilbage.

Den er udstyret med en 1000W motor, der som standard kobler fra ved 45 km/t.
Den mindste motor man kan få til Puch Maxi er lidt under 800W og kan som
standard presse den op på lidt over 30 km/t.
Begge kan fås hurtigere ved at bygge lidt om på dem.
Bertel Lund Hansen
2019-12-18 12:35:59 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Den er udstyret med en 1000W motor, der som standard kobler fra ved 45 km/t.
Ifølge denne hjemmeside der linker til bekendtgørelsen så
sidestilles en 45-elcykel med en knallert.

https://www.ebikecenter.dk/inspiration/post/koebsguides/45-km-t-elcykler-hvad-er-op-og-ned

Øvrig lovgivning: Sidestilles iøvrigt med de af færdselslovens
regler, der finder anvendelse for 45 knallert
Martin Larsen
2019-12-18 21:07:06 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Elcykler kan da køre voldsomt hurtigere end 25 km/t
Ikke almindelige elcykler. De må kun køre 25 km/t. Du omtaler en såkaldt
speed pedelec som må køre 45 km/t.

Det er en helt anden historie.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Lyrik
2019-12-18 21:46:53 UTC
Post by Martin Larsen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Plidder pladder! Historien kommer her:

"Yde assistance op til 45 km/t når der trædes i pedalerne
Det er forbudt at køre på en speed pedelec, hvis du er under 15 år
Hvis du er 15-17 år, skal du have kørekort til en lille knallert eller
have taget kørekort til bil efter reglerne om kørekort til 17-årige
Hvis du er 18 år eller derover, er der ingen krav om kørekort
Du skal cykle efter cykel-reglerne. Dvs. at du skal bruge cykelstien
(hvis der er sådan en) og følge de cyklist signaler og skiltning der
måtte være.
Du skal bruge cykelhjelm. Vi anbefaler at du bruger en pedelec godkendt
hjelm (NTA 8776). Denne type hjelme lever op til en højere standard og
de højere hastigheder og beskytter derofr hovedet bedre end en
almindelig type cykelhjelm.
Du skal køre med lys på cyklen hele døgnet
Du må ikke have passagerer med og du må ikke bruge cykelanhænger
Promillegrænsen er 0,5 som på bil, knallert og motorcykel og der er
nultollerence for euforiserende stoffer.
Når du kører på en speed pedelec der kan køre op til 45 km/t er du
erstatningsansvarlig for skader, du forvolder, på samme måde som det
gælder hvis du kører andre motordrevne køretøjer (knallert, bil og
motorcykel). Det er derfor også lovpligtigt at tege en ansvarsforsikring
og altid medbringe en præmiekvittering."

Oversat: Du køber en el-cykel der kan køre 45 km/t, kører med lys på og
med styrthjælm. Er du over 18 kræves intet førerbevis! Du fræser rundt
på cykelstien! I ædru tilstand eller max 2 pils.

Keine hexerei, nur behändigkeit.
Kun EU kan få sådan noget til at køre i Danmark! "Hr. Forbudtski vrider
forgæves sine hænder!"

jens
Peter T.
2019-12-18 22:53:46 UTC
Post by Lyrik
Oversat: Du køber en el-cykel der kan køre 45 km/t, kører med lys på og
med styrthjælm. Er du over 18 kræves intet førerbevis! Du fræser rundt
på cykelstien! I ædru tilstand eller max 2 pils.
45 km/t på en cykelsti, hvor folk kører 15-20 km/t. Intet kan gå galt.
Peter T.
Martin Larsen
2019-12-19 10:55:34 UTC
Post by Peter T.
45 km/t på en cykelsti
Ja de burde køre ude på vejen blandt 45-knallerter
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Martin Larsen
2019-12-19 10:54:09 UTC
Det er dig der vrøvler! Almindelige elcykler må køre 25 km/t. Speed
pedelecs må køre 45.

Den tekst du citerer omhandler speed pedelecs.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Thomas Corell
2019-12-19 11:53:30 UTC
Post by Martin Larsen
Det er dig der vrøvler! Almindelige elcykler må køre 25 km/t. Speed
pedelecs må køre 45.
El-cykler må godt køre over 25 km/h, el-motoren må kun trække/hjælpe op
til 25 km/h.
Post by Martin Larsen
Den tekst du citerer omhandler speed pedelecs.
Enig.
Mind is everything, everything is mind
Martin Larsen
2019-12-19 12:27:32 UTC
Post by Thomas Corell
El-cykler må godt køre over 25 km/h, el-motoren må kun trække/hjælpe op
til 25 km/h.
Ja det er mere præcist. De må selvfølgelig køre hvad de vil på ren
pedalkraft.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Bertel Lund Hansen
2019-12-19 20:38:04 UTC
Post by Martin Larsen
Ja det er mere præcist. De må selvfølgelig køre hvad de vil på ren
pedalkraft.
Dog underlagt de generelle hastighedsbegrænsninger.

Der er en amerikaner der har en trafikbødeseddel klistret op på
sin opslagstavle. Han blev taget for at cykle 50 mph på et sted
hvor grænsen var 30.
Martin Larsen
2019-12-20 12:14:06 UTC
Der er en amerikaner der har en trafikbødeseddel klistret op på
sin opslagstavle. Han blev taget for at cykle 50 mph på et sted
hvor grænsen var 30.
Jeg har engang på racercykel kørt 60 km/t ned ad Geels bakke ved Virum.
Farten nåede jeg kun et kort øjeblik, og det var ikke spor sjovt. Jeg
følte mig uendelig sårbar på en cykel i den fart.

Jeg tror man må køre 70, så jeg stod nok ikke til en bøde.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Lyrik
2019-12-20 19:26:35 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det kan godt undre at man med tyndslebne racercykler må køre over 60
km/t uden mindste restriktion.

Bremserne består af 2 stykker "Viskelæder" og cyklisterne er tyndt klædt på.

Folk smiler bare dumglade og følger med i "Tour de France" helt uden
tænke på sikkerhed!

En speed pedelec cykel er lavet af kraftige materialer som kan tåle de
"hårrejsende" 45 km/t!;-))) Man skal køre med kraftig styrthjælm og
bremserne er up-to date.

Den er de dumglade mere opsat på at gøre forbudt!?

jens
Martin Larsen
2019-12-20 22:37:01 UTC
Post by Lyrik
[...]
Forskellen er den at 60 km/t på racercykel kræver særdeles godt bentøj
(eller en meget stejl bakke!), mens alle kan køre 45 km/t på en speed
pedelec. Men det er ikke alle der kan håndtere dette.

Jeg mener ikke de skal forbydes, de skal bare ikke køre på cykelstien
hvor de fleste kører 15-20 i timen.

Det er forskel i fart der er farlig, ikke så meget fart i sig selv.

Hvis jeg havde langt til arbejde og ruten fortrinsvis gik uden for
byerne, kunne jeg sagtens finde på at købe en speed pedelec.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Bertel Lund Hansen
2019-12-21 09:04:14 UTC
Post by Lyrik
Bremserne består af 2 stykker "Viskelæder"
Fælgbremser er ekstremt effektive. Velholdte bremser kan blokere
blot man bruger lillefingrene. Med rullebremser skal man trykke
hårdere - hele hånden. Skivebremser har jeg ikke prøvet.
Post by Lyrik
Folk smiler bare dumglade og følger med i "Tour de France" helt uden
tænke på sikkerhed!
Blandt de lokale tilskuere er der mange der ikke tænker på
sikkerheden. Hvad tv-tilskuere tænker, er nok svært at gætte. Jeg
er f.eks. helt bevidst om (u)sikkerheden ved at cykle.
Post by Lyrik
[...]
Det gør en forskel at der er motor. Og det er ikke det samme
segment som køber tour-de-france-cykler som dem der køber
el-cykler.
ErikRS
2019-12-21 21:19:14 UTC
Post by Lyrik
Post by Martin Larsen
Post by Bertel Lund Hansen
[...]
Og husk så lige på, at under løb er det ikke usædvanlig, at de kommr op
i nærheden af - eller endda over 100 km/t på div. nedkørsler.
Post by Lyrik
Bremserne består af 2 stykker "Viskelæder" og cyklisterne er tyndt klædt på.
På den Witlar Tourist Sport (tysk mærke), jeg havde som helt ung i
gymnasietiden i slutningen af '60'erne, var selve fælgbremserne
asymetriske og bremseklodserne meget kraftige dobbelt-riflede
gummiklodser...
Post by Lyrik
Folk smiler bare dumglade og følger med i "Tour de France" helt uden
tænke på sikkerhed!
Sikkerheden nu om dage er da langt højere - nu også gerne med krav om
brug af cykelhjelm. Det var der intet af i mine unge dage.
Post by Lyrik
[...]
Man behøver ikke at have en speed-pedalec for at kunne køre stærkt. Det
kommer an på både cyklistens fysik og cyklens konstruktion og gearing. -
Min witlar var 'kun' en 3-gears, men med 55/15 i 3. gear, så den kunne
godt flytte sig. - Normalt tog det mig ca. 12 min. at køre de 8,5km fra
gymnasiet og hjem til gården, og det var både på brosten og op og ned ad
bakker + lige landevej, så det giver altså en gennemsnitsfart på ca. 43
km/t.

Der var monteret speedometer, der gik til 90 km/t. Har et par gange set
den ligge og vippe lige deromkring. Normalt lå jeg dog mest omk. 45-50
km/t. Jeg kunne endda køre fra de fleste udborede knallerter, og det
kunne de bestemt ikke li'.:-)

Og dengang overholdt vi skam også færdselsreglerne. Det var vi ganske
enkelt nødt til, da vi aldrig vidste, hvornår vi kunne blive stoppet.
Det lokale politi kørte kun i civile biler. - Havde det været i dag,
ville jeg end ikke turde sætte mig på en cykel - og da slet ikke efter,
det er blevet påbudt at køre på cykelstien, hvis en sådan findes....

mvh. Erik Richard
Erik Richard Sørensen <mac-***@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
Carl Alex Friis Nielsen
2019-12-17 18:35:36 UTC
Post by Eriksen David
Post by Bertel Lund Hansen
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Jeg mener EL-cykler burde kategoriseres som knallerter.
Hvilken praktisk forskel ville det gøre?
Kørekort, lovpligtig forsikring, nummerplade og påbudt hjælm
+ alderskrav for at bruge
+ forbud mod at køre på cykelsti hvis den kan køre mere end 30 km/t
(stor knallert)

Ud over motortypen, hvad er så den store forskel mellem en el-cykel
og eksempelvis den gode gamle VeloSoleX ?

Da jeg var ung var definitionen på en knallert en cykel med hjælpemotor.
ErikRS
2019-12-17 19:26:09 UTC
Post by Carl Alex Friis Nielsen
Jeg mener EL-cykler burde kategoriseres som knallerter.
At motoren er el drevet burde ikke gøre nogen forskel.
Uanset EL-cykel eller EL-løbehjul, så burde brugerne først og fremmest
lære at overholde færdselsreglerne.

To gange er jeg blevet påkørt af EL-cyklister, der ikke så sig for, da
de kørte ud i et kryds, hvor de har ubetinget vigepligt, og én gang var
det ved at gå galt, da en idiot på et EL-løbehjul med nød og næppe
undgik at ramme mig på fortovet.

Ham på løbehjulet var trods alt mand nok til at sige undskyld, mens jeg
blev overfuset af den ene EL-cyklist og forsøgt slået ned af den anden.

Så hvis jeg skulle bestemme, burde både EL-drevne cykler og løbehjul
ganske enkelt forbydes!

Martin Larsen
2019-12-17 23:53:31 UTC
Post by ErikRS
Så hvis jeg skulle bestemme, burde både EL-drevne cykler og løbehjul
ganske enkelt forbydes!
Uanset EL-cykel eller EL-løbehjul, så burde brugerne først og fremmest lære at overholde færdselsreglerne.
Det er som du selv siger ikke køretøjet, men føreren, der er problemet.

Cykelhændelserne kunne lige så godt være sket med en gammeldags cykel.
Men løbehjulshændelsen næppe :)
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
ErikRS
2019-12-18 02:00:50 UTC
Post by Martin Larsen
Post by ErikRS
[...]
Nu er der iflg. politiets opl. en noget længere bremselængde på både
EL-cykler og EL-løbehjul, så jeg kan ikke se, at der er en modsigelse i
det, jeg skriver...

Jeg kunne også have skrevet, at *generelt* burde cyklister lære at
overholde færdselsreglerne. Det ville i så fald være lige så modsigende...

Det, jeg derimod har lagt mærke til, er, at det først og fremmest er
EL-cyklisterne, der *IKKE* overholder reglerne... "...se bare mig, jeg
kan gøre, hvad jeg vil og køre fra alt og alle..." - synes de at tænke,
når de kommer farende...

Forleden så jeg en sådan 'bølle' endda forsøge at køre indenom en bus,
der var ved at køre ind til et stoppested heroppe i Nørre Allé. -
Hvordan pokker han fik bæstet af en EL-cykel tvunget op over kantstenen
og bagom de folk, der stod og skulle med bussen - *UDEN* at ramme dem,
er mig stadig noget af en gåde.

Og hvad EL-løbehjulene angår, så er det nok heller ikke uden grund, at
de allerede nu er blevet forbudt i bl.a. flere franske og amerikanske
byer. Og forleden hørte jeg i radioen, at Italien overvejer helt at
forbyde EL-løbehjul, grundet flere dødsulykker...

2019-12-18 08:49:22 UTC
Post by ErikRS
byer. Og forleden hørte jeg i radioen, at Italien overvejer helt at
forbyde EL-løbehjul, grundet flere dødsulykker...
Hvis det er kørerne der dør, skulle man måske fortsat lade det
være tilladt? ...
Peter T.
Peter T.
Thomas Corell
2019-12-19 05:57:24 UTC
Post by ErikRS
byer. Og forleden hørte jeg i radioen, at Italien overvejer helt at
forbyde EL-løbehjul, grundet flere dødsulykker...
Hvis det er kørerne der dør, skulle man måske fortsat lade det
være tilladt? ...
En (eksempelvis) bilist, der måtte være involveret i en sådan ulykke,
kommer ikke uskadt igennem. For ikke at snakkeom vidner, familie...
--
The greatest enemy of knowledge is not ignorance,
it is the illusion of knowledge. - Daniel J. Boorstin
Bertel Lund Hansen
2019-12-19 09:26:47 UTC
Post by Thomas Corell
En (eksempelvis) bilist, der måtte være involveret i en sådan ulykke,
kommer ikke uskadt igennem. For ikke at snakkeom vidner, familie...
Nej, det var nu nok heller ikke alvorligt ment.
Thomas Corell
2019-12-18 08:05:46 UTC
Post by Martin Larsen
Post by ErikRS
Så hvis jeg skulle bestemme, burde både EL-drevne cykler og løbehjul
ganske enkelt forbydes!
Det mener jeg ikke. Helst ville han have det forbudt, men næstbedste
løsning er, at få brugerne til at overholde færdsels-reglerne.
Post by Martin Larsen
Post by ErikRS
[...]
Med samme argumentation, kan du fjerne forbud mod skydevåben, krav om
kørekort..
If everyone is thinking alike, then no one is thinking
Martin Larsen
2019-12-18 21:10:16 UTC
Post by Thomas Corell
Det mener jeg ikke. Helst ville han have det forbudt, men næstbedste
løsning er, at få brugerne til at overholde færdsels-reglerne.
Men hvis folk så faktisk overholdt reglerne, ville der jo ikke være
nogen grund til at forbyde dem.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Thomas Corell
2019-12-19 08:23:05 UTC
Post by Martin Larsen
Post by Thomas Corell
[...]
Fint konstrueret, logik-kortslutning.
If you can't improve the silence, be silent
Martin Larsen
2019-12-19 10:57:44 UTC
Post by Thomas Corell
Fint konstrueret, logik-kortslutning.
Det synes jeg nu ikke.

Jeg går ud fra at han ønsker dem forbudt netop fordi folk ikke kører
efter reglerne.

Eller der fordi han bare af princip ikke kan lide elcykler?
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk