Kaffemaskine igen, igen.
Jens Bech
2024-05-04 10:01:01 UTC
Vi har ekseleret i billige kaffemaskiner, men har efter et par måneder
måttet skrotte dem igen. De blev langsommere og langsommere ogsluttede
deres liv ved rallende , aldrig at blive færdige!

Så investerede vi ved lønningsdag i den nye Automatic Moccamaster i rød.

De har honet og videreudviklet den til perfektion må jeg indrømme.
1 liter kaffe, lydløst færdig på 4 minutter!! 5 års garanti.

1600,- alle pengene værd indtil nu-.

Lyrik
Helle Jensen
2024-05-06 18:19:41 UTC
Post by Jens Bech
[...]
Jeg koger vandet i min gamle kedel over det lille gasblus på komfuret.

Hvis du gjorde det samme, ville det frigive 1600,- kr til at indkøbe
kvalitetsbønner, udover alle de penge du brugte på dit kapseleventyr.
Helle Jensen
Jens Bech
2024-05-07 06:00:05 UTC
Post by Helle Jensen
Jeg koger vandet i min gamle kedel over det lille gasblus på komfuret.
Hvis du gjorde det samme, ville det frigive 1600,- kr til at indkøbe
kvalitetsbønner, udover alle de penge du brugte på dit kapseleventyr.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"kapseleventyr"! Man har brug for et "Eventyr" en gang imellem på livets
veh.
Jeg gik videre end det. Jeg havde et Mocca-monster evebtyr med en
Philips maskine.
Øverst kværnede den bønnerne, slugte de kværnede bønner og lavede kaffen
i et indbygget agregat!

Men den var "Umulig at vedligeholde, drillede og var upålidelig.
Så vendte jeg tilbsge til "Almindelog kaffemaskine.

Før alt det havde jeg læst "Husholdningsrådets undersøgelser om
temperatur og trækketid. Det fulgte jeg op på med egne forsøg.

Hvis du elsker "Kaffens Sjæl", så læs lidt videre.

Den bedste smag kommer du frem til på følgende måde.

Du bruger en stempelkande. Du kommer din gode kaffe i.
Du koger vandet i din gamle kedelm men du hælder det IKKE! o før
temperaturen på vandet er nede på 96 grader! Det er ultra vigtigt!
Kogende vand giver TYBD kaffe!! Jeg har fået det bekræftet af
ekspperimenter!

Så lader du vandet stå på kaffen i 6 minutter! Derefter presser du
stemplet i bund og hælder omgående kaffen over på en termokande! det er
for at forhindre at vandet trækker over 6 minutter.

Den kaffesmag du får på den måde er den optimale smag.

P.S. Brug ALDRIG kogende vand!

Hilsen
jenserik