Mystisk hændelse ved en bestilt pakke fra udlandet
2021-08-09 08:23:03 UTC
Jeg bestilte nogle dvd'er via Amazon. Da det gik op for mig at den ene
ville være regionslåst, forsøgte jeg at afbestille dem. Derefter
bestilte jeg dem via en dansk butik som i øvrigt fortalte mig at den ene
dvd ville være regionslåst til USA-regionen. Det stod der tydeligt inden
man gik til kassen. Fed service, så her er navnet på butikken:
Laserdisken.dk.

Jeg bestilte alligevel da det jo ikke kunne være anderledes. Kort efter
fik jeg en mail fra Amazon om at de vist ikke kunne nå at afbestille den
anden dvd.

Nå, den regionsfri dvd blev leveret af den danske butik, og jeg venter
stadig på den anden som der er leveringstid på.

Så fik jeg en mail fra Postnord at der var kommet en pakke som skulle
fortoldes formedelst ca. 200 kr. Imidlertid stod der også hvordan jeg
via en hjemmeside kunne sige nej tak til pakken, så det benyttede jeg
mig af. Derved ville jeg spare de 200 kr. og slippe for en overflødig
pakke. Det er et par dage siden.

Her til morgen ringede det på døren. Udenfor stod et bud som gav mig en
pakke med den overflødige dvd. Jeg har betalt 0 kr. for fortoldning. Det
er da list mystisk - og nedslående da det er vores fælles kasse der
bliver snydt. Imidlertid vurderer jeg at det vil koste arbejde for mere
end 200 kr. hvis jeg forsøger at komme til at betale gebyret, så det vil
jeg ikke.

Dvd'en koster ikke ret meget, så jeg gider ikke prøve at returnere den.
Det vil være småpenge jeg kan få refunderet.
Bertel
Lyrik
2021-08-09 12:44:22 UTC
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg bestilte også en pakke fra Amazon.com for et stykke tid siden. Den
kom ikke! På deres sider stod at den var leveret? Så kontaktede jeg dem
og ville have pengene tilbage da jeg ikke havde fået noget. de betalte
pengene tilbage efter reklamationen.
men jeg bestiller ikke mere derfra. Amazon.de er min foretrukne. det
kommer hver gang.

hilsen
jenserik
Lyrik
2021-09-13 13:52:35 UTC
Jeg bestilte nogle dvd'er via Amazon. Da det gik op for mig at den ene
ville være regionslåst, forsøgte jeg at afbestille dem.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Du skulle ofre en regionsfri DVD afspiller på dig selv. Det har jeg
gjort og jeg er glad for købet.
279 kroner for en regionsfri Denver DVD afspiller. Ud over at man kan
smide alt i den. Den spiller bare, så kan man ændre skærmformatet så man
kan nyde film der fylder hele TV hvis man ønsker det. Her er den:

https://www.avxperten.dk/dvd-afspiller/dvd-afspiller-denver-dvh-1245.asp

Hilsen
Jens
Bertel Lund Hansen
2021-09-13 17:33:43 UTC
Post by Lyrik
Du skulle ofre en regionsfri DVD afspiller på dig selv. Det har jeg
gjort og jeg er glad for købet.
Jeg vil nødig kassere min afspiller (som også er tv-modtager og
-optager), for jeg har i tidens løb anskaffet ganske meget hardware, og
med én undtagelse, så var alle de computere jeg kørte på lossepladsen,
velfungerende. Så jeg har vist opbrugt min kvote.

Hvis jeg orker transporten, tilbyder Laserdisken at gøre en afsåpiller
regionsfri for nogle hundrede kroner. Det overvejer jeg.
Bertel
Lyrik
2021-09-14 05:34:13 UTC
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Er det ikke kun fisk der afmåles i kvoter?;-)))Hvis du går tilbage til
hulemennesket, så kunne du eventuelt se dig selv som "Storvildtjæger"?
Et ideal i stedet for en kvote-fisk?;-)
Post by Bertel Lund Hansen
Hvis jeg orker transporten, tilbyder Laserdisken at gøre en afsåpiller
regionsfri for nogle hundrede kroner. Det overvejer jeg.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men det forbliver en ynkelig "afsåpiller".;-)))

hilsen

jenserik
Peter T.
2021-09-14 14:00:32 UTC
Hvis jeg orker transporten, tilbyder Laserdisken at gøre en afsåpiller
regionsfri for nogle hundrede kroner. Det overvejer jeg.
Hvis Laserdisken kan gøre den regionsfri, kan du ret sikkert også. Søg
på din model + "region free". Så dukker der ganske sikkert en guide op,
du kan bruge.

Metoden med en formatteret usb-nøgle med ny firmware sat i afspilleren
under opstart, er nærmest standard procedure for den slags.
Peter T.
Martin Larsen
2021-09-15 07:10:09 UTC
Hvis Laserdisken kan gøre den regionsfri, kan du ret sikkert også.  Søg
på din model + "region free".  Så dukker der ganske sikkert en guide op,
du kan bruge.
Korrekt nok, men der er altid en risiko for at man "bricker" sit udstyr.
Hvis Laserdisken gør det, er det deres problem.

Men hvis det er en ældre maskine, så ville jeg nok kaste mig ud i det
uden skrupler.
Peter T.
2021-09-15 09:30:49 UTC
Post by Martin Larsen
Korrekt nok, men der er altid en risiko for at man "bricker" sit udstyr.
Enig. Men jeg gætter på, at den er lille til meget lille.
--
Peter T.