El-løbehjul erfaringer.
2019-12-15 09:22:42 UTC
Det mest solgte løbehjul er nok XIAOMI 365. Et sådant købte jeg.

Det er hyper sjovt at køre på det. Rækkevidden afhænger naturligvis af
personens vægt. Max 20 kilometer.

Når løbehjulet fortæller at det kan bære 100 kilo eller 110 kilo, så
bliver man nemt snydt.

På de oppustelige dæk står 50 kilo i gummirelieffet! Nu er det sådan at
vægten hovedsagelig ligger entydigt på baghjulet! Så sker der det at de
50 kilos dækbelastning bliver grimt overtrådt!
Dæksiderne går i knæ og der slides hul på slangen.

Ved lapning som er næsten umulig, går der straks hul igen.( 2 timer
flyver afsted)
Tanken om et massivt bagdæk bryder snart frem!

"Du kan ikke selv sætte et massivt bagdæk på"! En som efter timelangt
slid fik det på, oplevede at dækket simpelt hen sprang!

Jeg anbefaler Amazon.de hvor du kan købe et komplet hjul med det massive
dæk på!
Tro mig jeg har prøvet med medhjælper på uden resultat.

Udenfor cykelstier er det livsfarligt at færdes i trafikken. På landevej
for eksempel. Ekstra afmærkning i form af markering med blinkende LED er
absolut ønskelig.

Bare min LIDL plastikmønt..

God Jul fra
jens
Peter T.
2019-12-15 09:52:06 UTC
Post by Lyrik
Udenfor cykelstier er det livsfarligt at færdes i trafikken. På landevej
for eksempel.
Og PÅ cykelstierne er løbehjulene livsfarlige for cyklisterne.
Peter T.
Lyrik
2019-12-15 13:15:44 UTC
Post by Peter T.
Post by Lyrik
Udenfor cykelstier er det livsfarligt at færdes i trafikken. På
landevej for eksempel.
Og PÅ cykelstierne er løbehjulene livsfarlige for cyklisterne.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvor mange døde cyklister?;-)

jens
Lyrik
2019-12-16 07:14:49 UTC
Post by Lyrik
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nu bremsede Peter T. med stor: "Elegance" effektivt yderligere indlæg!

Underforstået:" Dette emne skal ikke diskuteres! Vi skal bare have
el-løbehjul forbudt"!

Efter sådan at have sat sig i respekt, logrede resten af flokken med halen?
Men nu ER de tilladt som forsøgsordning. Og udsigten til at få
hestevognene, damplokomotivet og skærveknuserne,- tilbage ligger på et
meget lille sted.;-)

Der meldes her op til Jul om mange el-løbehjul julegaver. Men hvordan
går det med forsøgsordningen? Skal der ske regulering?

En ulykke som jeg så som et faresignal var "En 12 årig pige som var kørt
ned på sit løbehjul"! Jeg så hende for mig køre på en landevej, usikkert
på sit el-løbehjul. For tæt på bilerne? Bum! Død!

Faktisk hælder jeg til den holdning at uden afmærket cykelrum, bør
hverken cykler eller løbehjul køre på landevejen! Det er for farligt!

Det er i grunden ret nemt at gøre noget ved. I hele New York har man med
hvide streger lavet cykelrum i hele byen. her fræser el-løbehjul rundt
med 60 kilometer i timen!

Alle landeveje burde afmærkes med en hvid streg, bag hvilket cykelrummet
befinder sig. Når man kan gøre det i et befærdet New York, så kan man
også gøre det i lille Danmark!

Så jo! Det er noget vi bør diskutere!

GJ

jens
Martin Larsen
2019-12-16 08:44:15 UTC
Post by Lyrik
Nu bremsede Peter T. med stor: "Elegance" effektivt yderligere indlæg!
Jeg tænkte lidt det samme :)

Jeg har kørt et par gange på el-løbehjul, Lime og Voi, og det var en
udmærket oplevelse.

Der er intet galt med løbehjulene i sig selv, kun med de fjolser der
nogle gange kører på dem, og smider dem alle mulige vegne. Men det er jo
hverken løbehjulenes eller selve konceptets skyld.

Faktisk kunne godt overveje et løbehjul selv, men jeg vil ikke købe
noget før jeg ved om ordningen bliver permanent.
--
tv4ever.dk
bedrevejr.dk
Peter T.
2019-12-16 20:40:02 UTC
Post by Lyrik
Nu bremsede Peter T. med stor: "Elegance" effektivt yderligere indlæg!
Underforstået:" Dette emne skal ikke diskuteres! Vi skal bare have
el-løbehjul forbudt"!
Der er vel bare ikke mange, der gider diskutere emnet? Jeg fortæller
ikke folk, at de skal holde snitterne fra dine rablerier.
Post by Lyrik
Så jo! Det er noget vi bør diskutere!
Heldigvis undgåes de fleste ulykker i absolut allersidste sekund fordi
vi trods alt reagerer ret hurtigt på trods af et øjebliks uopmærksomhed.
Jeg bevæger mig rundt i Kbh til daglig, hvor jeg oplever dem hver dag.
Og jeg overdriver ikke når jeg siger, at mange løbehjulsførere kører med
samme dumdristighed, som mange bilister på indfaldsmotorvejene, hvor de
krydser 3 vognbaner i et hug og i høj fart foran andre bilister for at
de kan nå en afkørsel. Og så er der de løbehjulsførere der bare ikke
kan finde ud af at gebærde sig fornuftigt i trafikken eller er
smadderusikre.
Vi har i forvejen rigelig med tosser på cykelstierne i hovedstaden, der
bl.a. skal tjekke deres telefoner mens de cykler. Det nye ekstra
faremoment i elløbehjul er så ganske uønsket.
Peter T.
Carl Drud
2019-12-18 19:09:07 UTC
Post by Peter T.
Vi har i forvejen rigelig med tosser på cykelstierne i hovedstaden, der
bl.a. skal tjekke deres telefoner mens de cykler. Det nye ekstra
faremoment i elløbehjul er så ganske uønsket.
Det bliver spændende og se hvordan folk klarer at styre disse løbehjul
når den første sne er faldet.
Carl
Thomas Corell
2019-12-17 14:20:55 UTC
Post by Lyrik
Post by Lyrik
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]
Hvordan gjorde han det ? Man kan da ikke forhindre andre i, at poste
indlæg, på usenet.
--
Bad deeds, and deeds hurtful to ourselves, are easy to do; what is
beneficial and good, that is very difficult to do.
Lyrik
2019-12-25 01:10:32 UTC
Post by Thomas Corell
Post by Lyrik
Post by Lyrik
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tråde bremses ved at komme med en "Stop-kommentar"!

Lad os nu sige at vil diskutere sommerfugle. Du fortæller om en
sommerfugl du har oplevet som er stor og overvejende lilla i farverne.

Første kommentar lyder:
Sommerfugle er udyr som bare skal klaskes med en ketcher!

Det er en effektiv stopkommentar. Resten af "Medlemmerne" bliver ilde
berørt og skal ikke nyde noget af at blande sig i denne tråd.
Tråden er effektivt bremset. Jeg ser det igen og igen.

I denne tråd tog jeg kampen op med "Bremsesporet" og Peter T. har
sandelig skrevet igen!;-)))

jens
Peter T.
2019-12-25 08:31:01 UTC
Post by Lyrik
[...]
Den har du tænkt længe over hvordan du skulle formulere, hvar?
Peter T.
Lyrik
2019-12-25 10:18:36 UTC
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]

Her giver Peter et eksempel på en anden type stopkommentar!

Man drejer væk fra emnet og intimiderer personen i stedet!

I eksemplet med "Sommerfuglen", kunne det lyde:
Når man ser dig i korte bukser hoppe rundt i kornet med din
sommerfugle-ketcher, så får man lyst til at brøle af grin!;-)

Her drejer man bort fra emnet ved at latterliggøre det og angriber
personen direkte!

Godt gået Peter T.;-) Og go' Jul!;-)
P.T. (Peter T.)

Kom bare med flere trådstoppere!;-)

jens
Thomas Corell
2019-12-30 16:37:41 UTC
Post by Lyrik
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]
Hvis emnet var interessant at debattere, så ville perifere kommentarer
drukne i mængden af indlæg fra de engagerede debattører.
Post by Lyrik
Man drejer væk fra emnet og intimiderer personen i stedet!
Næ, det var en passende konstatering. At du var meget lang tid om at
svare. Ligesom jeg var lang tid om at svare. Måske du mener "gå efter
manden, ikke bolden" ? Eller vil du insistere på at benytte dit nye
begrab "stop-kommentar".

Måske der mangle nogle "katalysator-kommentarer" ?
--
You will not be punished for your anger
you will be punished by your anger
Peter T.
2019-12-30 18:36:56 UTC
Post by Lyrik
[...]
Efter den besynderlige svada vil en normal person typisk stoppe og ringe
efter psykiatrisk skadestue, der efterfølgende vil sende en ambulance
med spændetrøje afsted til din bopæl. Men jeg er ikke normal, så...
Peter T.
Thomas Corell
2019-12-30 16:33:58 UTC
Post by Lyrik
Post by Thomas Corell
Post by Lyrik
Post by Lyrik
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]
I de adskillige årtier, jeg har været på USENET, så har jeg aldrig hørt
om det udtryk/begreb.

Men vil dog sige, at hvis der skal så lidt til at stoppe en debat, så
ville debatten, nok også være stoppet uden en sådan "stop-kommentar" som
du kalder det.
Post by Lyrik
Lad os nu sige at vil diskutere sommerfugle. Du ...
Noget jeg trods alt har erfaret med mine årtier på USENET, så er det, at
når folk tyer til analogier, så er det fordi de ikke har argumenter for
deres synspunkter.
--
All religions are like different cars all moving in the same direction.
People who don't see it have no light in their hearts.