Kvalitet !?
2024-07-01 11:04:34 UTC
Nu vi er pumpet o med alle de elektriske apparater, så opdager vi at de
går i stykker og skal udskiftes.

Køleskabets hylder bliver Plastik-trætte, revner og smider de tunge
kartonner.
Flaskerne kan ikke stå op i døren uden at støde på hylden ovenover.
Crisper-boksen hænger fast og revner, idet den opgiver at bære
vandmelonen. Den knækker pludselig og smider vandmelonen på gulvet med
et drøn som en hjemmelavet bombe fra Ukraine.

Vi begynder at fokusere på holdbarhed og kvalitet. Drømmende går tilbage
til 50-er køleskabene, hvis ikon var det store forcromede håndtag på skabet.

"Hvad var det dog der skete"? Og det handlede ikke om vintergækker.

Der skete det at skabene kunne mere og mere! Men som den amerikanske
reparatør siger:" Enhver ny facilitet bringer en ny feature der kan gå i
stykker.

Skabene bliver mere og mere komplicerede. Kan du regulere temperaturen
med trykknap udvendigt, så har skabet fået et "Motherboard", som er en
ny komponent der kan fejle. Medfølgende ledninger som et bundt i en
skaderede der kan angribes af fugt.
Den værste fejlkilde er "Isterningsdispenseren" siger amerikaneren.

50-er skabene kunne kun køle og havde en lille indbygget "Frostboks" til
isterninger.
Ingen temperaturstyring, men en "Temperaturvælger fra 1-7"

Dets enkelthed borgede for holdbarhed.

Og det er der vi er på vej hen i dag. Vi vil ha' kvalitet igennem enkelthed.

Vores "Gram" køleskab bliver udskiftet med et "SMEG" 50-erskab.

hilsen
Lyrik
Niels Jørgen Kruse
2024-07-02 13:01:57 UTC
Jeg kan nu godt lide at der er ens temperatur i hele køleskabet og der
aldrig skal afrimes.

Så må man leve med at hylderne ikke kan flyttes.
Helle Jensen
2024-07-03 10:21:20 UTC
Post by Lyrik
[...]
Jeg har to Gram køleskabe fra 2008, det ene bruges som køleskab,
det andet som svaleskab, hylderne i begge er glashylder, og hylderne
i lågen, der dog er af plastik, kan flyttes op og ned, så afstanden passer
til det man vil stille i lågehylderne.

Jeg har intet at udsætte på de to Gram køleskabe, så mon ikke du bare
har købt for billigt i sin tid, glas er jo lidt dyrere end plastik.
Helle Jensen
Lyrik
2024-07-03 14:11:40 UTC
Post by Helle Jensen
Jeg har intet at udsætte på de to Gram køleskabe, så mon ikke du bare
har købt for billigt i sin tid, glas er jo lidt dyrere end plastik.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Husværtinden leverer.
Først en Gram opvaskemaskine der var så dårlig at hun måtte levere det
tilbage.
Alle Gram køleskabets hylder i skabslågen er revnede af
materialetræthed. Crisperboksen er vel ikke af glas i dine skabe? Min
var af plast og revnede. jeg har købt Locktite super reparations lim
for at udbedre det.

Tilsidst kan jeg kun have tre mælkeflasker på nederste hylde, som også
er revnet i hjørnet.
Hun ville give os et LG Med kulde i dørene og LGs egen kompressor. Men
så så jeg en erfaren reparatørs videoer fra USA som lagde "Det hele frem"
Der var mange reparationer på de nye skabe af alle mærker og modeller.
Han frarådede modeller med isterningsautomatik.
Isterningsmaskinen er seperate maskiner indsat i et "Amerikanerskab"
Systemet går i udu for et godt ord.

LGs nye kompressor går hyppigt itu og holder ikke til den hype de lægger
for dagen.
GRAM som du sværger til bliver lavet i Kina af "Flimsy" materialer, som
det åbenbart er lykkedes dig at styre. Platformene er af glas OK, men i
dørenbe holder hylderne ikke til belastning.

Jeg er træt af "Flimsy" og grimme ting der kun er lavet som billigt
lort. Jeg siger farvel til det og goddag til "Køleskabs-gedigen kvalitet"
Et SMEG køleskab kan holde i 30 år! og er smukt og gedigent.
Jeg sagde til husværtinden at nu havde vi selv købt et til 11.000 og t
hun ikke skulle give os sit LG!

SMEGGEN er rød som min brødrister og min "Moccamaster". Den kommer den 11/7.
Se en "ægte kvinde" præsentere "Vores nye skab" her:

"Hun kæler for det"!!-Er det ikke fint?

Lyrik
Helle Jensen
2024-07-04 15:32:07 UTC
http://youtu.be/BT8Ka7vNiAc
"Hun kæler for det"!!-Er det ikke fint?
Lyrik
Tjah, det er vel et godt køb for dem der vil betale 50% ekstra
for reklamer og varemærke.

Det er jo plastik forklædt i 50'er design.
Helle Jensen
Lyrik
2024-07-23 08:07:42 UTC
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
Post by Helle Jensen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

"Tag et glas kold mælk, som er 2 grader og mærk iskulden glide ned i
svælget" En uforlignelig vederkvægelse......

Lyrik
Helle Jensen
2024-07-24 05:34:45 UTC
Post by Lyrik
Post by Helle Jensen
Post by Lyrik
Post by Helle Jensen
[...]
Hvad vederkvægende er der ved tørmælk, der mister en masse vitaminer
og mineraler i tørringsprocessen, der så efterfølgende bliver erstattet med
billige syntetiske kinesiske industrielt fremstillede erstatninger?

Ja ja, enhver sin smag, tyskerne er også vilde med at tilsætte vitaminer og
mineraler til stort set alt, jeg har nu altid takket nej og foretrukket den ægte
vare.
--
Helle Jensen