Hvor hører denne sag henne?
Peter T.
2019-11-26 17:12:50 UTC
Forbrugerstyrelsen? Advokat? Eller noget helt tredje?

TDC fiber vil give vores villahusområde gratis fiber. Vi siger
allesammen ja tak. Eneste hus, der ikke bliver tilsluttet er mit.

I august får jeg en email fra TDC fiber om at de er kede af at jeg har
valgt at annullere min fibertilslutning. Det har jeg så aldrig bedt om.
Jeg skal ringe til Dansk Kabel-TV, som står for det praktiske. Jeg
beder om at få annulleret annulleringen. Det går de med til. En uge
efter står en pæn pæl ved vores husmur, der skal markere hvor fiberen
skal trækkes ind. Jeg tror det omsider kører på skinner.
I oktober ringer jeg til TDC fiber og hører hvad status er. Nu kan de
ikke finde mig i systemet, men de vil ringe tilbage når de har undersøgt
det til bunds. Jeg har travlt og glemmer alt om det og de ringer aldrig
tilbage.
I går ringer jeg så til dem igen. Samme historie. Jeg protesterer, men
der er ingen kære mor. Jeg kan til gengæld henvende mig til Yousee og
høre hvad det vil koste at få trukket en fiber.
Boksen står blot 10 meter fra den pæl, deres gravefirma satte op i
august. Prisen ligger mellem 5.000 og 10.000 kr...

Af forskellige årsager optager jeg alle mine samtaler inkl. dem, jeg har
haft med TDC fiber/Dansk Kabel-TV i årets løb.

jeg har tænkt mig at knurre og brumme højlydt over det. Men hvor skal
jeg gå hen og klage?
Peter T.
Kim Ludvigsen
2019-11-26 17:24:56 UTC
Post by Peter T.
[...]
Send en mail eller et brev til TDC Fiber, og fortæl om forløbet. Fortæl,
hvornår du har kontaktet dem i forløbet, og fortæl kort, hvad der er
sagt i samtalerne, fortæl også at du har optaget samtalerne, og at de er
velkommen til at høre optagelserne.

Der er ingen grund til at blande andre ind i sagen, hvis det kan klares
ved ovenstående, som også vil være meget hurtigere og billigere, end
hvis Forbrugerstyrelse, advokat eller andre skal ind over.
Mvh. Kim Ludvigsen
Peter T.
2019-11-26 17:46:54 UTC
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Trinnet med at kontakte TDC fiber er jeg desværre forlængst kommet
forbi. Alene i dag har jeg talt med TDC fiber og dansk kabel-tv to
gange - hver. Jeg blev simpelthen nødt til at hitte ud af hvad der var
op og ned. For de vidste det ikke selv. Den ene hånd ved simpelthen
ikke hvad den anden laver. :/
Peter T.
Peter T.
2019-11-27 09:17:50 UTC
Post by Peter T.
jeg har tænkt mig at knurre og brumme højlydt over det.  Men hvor skal
jeg gå hen og klage?
Jeg har netop opgivet min kamp med TDC fiber.

I går bad jeg Yousee om at ringe mig op, da jeg ville have en pris på at
få blæst fiber ind fra boksen 10 meter fra min husmur.

De ringede mig op her til morgen. Fyren hældte vand med diamanter ud af
ørerne. For det ville koste mig 499 kr! Årsagen vare at der allerede
lå frisk TDC-fiber i vores fortove. Jeg slog til med det samme og er nu
kommet ud af kløerne på TDC fibers uhyggeligt ekstreme inkompetence. \o/

Abonnementet er iøvrigt uden bindinger. Jeg er ganske fornøjet ovenpå
min og mine naboers kamp med TDC fiber igennem måneder. :)
Peter T.
Bertel Lund Hansen
2019-11-27 11:07:30 UTC
Post by Peter T.
Abonnementet er iøvrigt uden bindinger. Jeg er ganske fornøjet ovenpå
min og mine naboers kamp med TDC fiber igennem måneder. :)
Du vil nok få samme overraskelse som min far der havde bestilt
fiber hos Fibia. Da den var installeret, fik han et brev fra TDC
der ønskede ham tillykke med at han havde valgt dem som
fiberleverandør. Det overraskede ham for han troede lige at han
var sluppet ud af deres kløer.
Peter T.
2019-11-27 15:06:17 UTC
Post by Peter T.
[...]
Suuuuuuuuuuk... Det *kan* måske skyldes, at Fibia i dette tilfælde
lejer sig ind på TDCs fiber og på den måde har TDC fået fat i din
fatters email. TDC har jo trods alt valgt at investere 25 mia på fiber
til hele landet i efteråret 2017.

Det pudsige i min oplevelse er at jeg egentlig ville have valgt GigaBit
som leverandør når fiberen engang er blæst ind og det hele spiller. De
har 1000/1000 mbit til en fornuftig pris. Men da jeg snakkede med
Youseemanden her til morgen, fik jeg fortalt, at jeg slet ikke kan leve
med deres asynkrone pjat (100/10 mbit osv), da jeg vil have en solid upload.
"Nå, men hvad havde du forestillet dig?"
"Absolut minimum 500 mbit begge veje!"
"Det kan vi sagtens kan finde ud af uden at du skal betale ekstra."

Jeg fik næsten tårer i øjnene. Jeg er ikke glad ved tanken om Yousee.
Men jeg giver dem en chance og de kan kun overraske mig positivt.
Ellers skifter jeg bare.
--
Peter T.