Pas på YouSee
Lyrik
2020-01-16 12:24:55 UTC
Efter overgang til Fullrate skulle TV boksen fra YouSee selvfølgelig
returneres.
Der måtte rykkes for retur-labels. Efter et stykke tid kom der en.
Vi pakkede boksen og sendte den retur i "Menys postshop".

"Meny" opfodrede os til at få en kvittering og sendte bagefter en E-mail
med pakkenummeret til "Track and Trace".
Lidet anede vi hvor nødvendigt dette ville blive..

I forgårs ankom en regning på 1995,-kr. fordi de ikke havde fået
TV-boksen retur!? At betale 22 Januar!!!

Med Track and Trace-nummeret fra "Meny" kunne jeg på Post Danmarks
hjemmeside se at pakken for længst 4.Januar var leveret i hånden på en
navngiven modtager på returadressen!!

Så ringede jeg i går til Yousee, som forklarede at modtageren havde
glemt at oplyse at pakken var modtaget.
Da fristen for "Betaling" var så kort-22.Januar ønskede jeg en oplysning
om at jeg ikke skulle betale.
Jeg blev lovet en e-mail som annullerede betalingen, men dagen efter var
den ikke kommet(I Dag).
Jeg ringede igen og fik at vide at de ikke måtte sende e-mail!!? Men
sluttelig fik jeg en sms som bekræftede at regning nummer 11 ikke skulle
betales!
Uheldigvis havde regningen nummer 10!?Så fik jeg endelig en sms med
:Regning nummer 10 skal ikke betales.

Derfor dette indlæg.

jens
Peter T.
2020-01-16 17:37:41 UTC
Post by Lyrik
[...]
Når det er Yousee, er jeg slet ikke overrasket.

Hvad jeg og en genbo har oplevet med Yousee ifm. nedgravning og
installering af fiber i andet halvår af sidste år, har været helt sort.

Min genbo har stadig ikke fået pustet fiberen hen til hendes husmur.
Men Yousee sender stadig teknikere ud til hende for at ordne den sidste
installering af fiber og boks på væggen. Det er sket 7-8 gange på et
halvt år. Når teknikeren ankommer, ser han, at der slet ikke er pustet
fiber ind, hvorefter han vender om og går.
Genboen ringer Yousee op hver gang de vil sende en tekniker, for at
fortælle, at det er omsonst at sende en mand ud, da der slet ikke er
pustet fiber ind. Supporten hos Yousee, som klart er verdens ringeste
og dummeste, fortæller at der ifølge deres systemer *ER* pustet fiber
ind. Han kommer og tilslutter det. Og så er der ikke noget at rafle
om. Sådan er det bare. Lev med det. Yousee ved bare bedre.

Og hver gang Yousee sender en mand ud, afmelder de samtidig min genbos
adsl-abonnement. Også selv om min genbo siger, at de *IKKE* må afmelde
det! Og hver gang skal min genbo slås med TDC om at få det
genetableret. En enkelt gang tog det dem 3 uger...
Peter T.
Lyrik
2020-01-16 20:57:36 UTC
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det er jo en ren molbohistorie.
Jeg vil foreslå at skifte til Fullrate, selv om den er TDC ejet. Da jeg
returnerede udstyr svarede de på mail med tak.
De gør noget ved problemerne.
Når min kammerat er ude for lynnedslag, sender de rask væk en ny router
i løbet af to dage. Uden at stille spørgsmål.

Eneste minus er at de har 6 måneders bindingstid.

Hilsen
jens
Peter T.
2020-01-17 13:29:51 UTC
Post by Lyrik
Post by Peter T.
[...]
Historien er mange kilometer længere end det jeg har beskrevet ovenover.
Og jeg er i øvrigt allerede (meget gammel) fullratekunde.
Post by Lyrik
De gør noget ved problemerne.
Fullrates support er stadig helt fantastisk selv om de blev opslugt af
TDC for en håndfuld år siden. Heldigvis. Og det er bestemt også grund
nok til at jeg stadig er kunde hos dem.
Mit kundenummer hos dem er et lavt firecifret nummer, hvilket beviser,
at jeg var en af deres allerførste kunder overhovedet. Og det
firecifrede nummer forvirrer engang imellem supporten, da der vist nu er
seks eller syv cifre i deres kundenumre. :)
Peter T.
Peter T.
2020-01-21 19:47:41 UTC
Post by Peter T.
Fullrates support er stadig helt fantastisk selv om de blev opslugt af
TDC for en håndfuld år siden.  Heldigvis.  Og det er bestemt også grund
nok til at jeg stadig er kunde hos dem.
Den tid er formentlig forbi nu hvor Fullrate helt er blevet opslugt af
Yousee i går...
Peter T.
Lyrik
2020-01-23 15:09:47 UTC
Post by Peter T.
Post by Peter T.
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg er bundet af Fullrate indtil maj måned. Efter hvad Yousee melder ud
sker der umiddelbart ingen forandring.
Så vil de blomstre i fælleskabet og give os det bedste af alle verdener.;-)

Det håber jeg så.
Fremtiden vil byde på App- og internet-løsninger så boksene bliver droppet.
Når det sker bliver TV-internet-løsningen løst fra de som udbyder
boksene sammen med dem. Og derved begrænser udbuddet.

Allerede nu melder "Viaplay" at de vil udbyde danske TV kanaler sammen
med deres Viaplay-tjeneste.
Ved du eller andre, hvordan det fungerer i praksis?
Altså jeg kunne forestille mig at man droppede ADSL, gik over på
mobilnet med alt data og fik TV via en app i Fjernsynet. Uden krypterede
bokse. Når man så ville se TV på projektoren, så fik man det igennem en
mediaplayer med selv samme Apps.

MvH
jens
Peter T.
2020-01-23 15:21:04 UTC
Post by Lyrik
[...]
hæhæ.

Fullrate har en app til telefonen, som er yderst genialt. Det ryger
formentlig. Og så ryger jeg også over til en konkurrent.
Post by Lyrik
[...]
Den fremtid er allerede nutid. :)

Du kan streame via din telefon eller via en boks koblet til TVet. Jeg
har 2 stk Apple TV 4K. Den boks er simpelthen så genial.
Udover adgang til alle kanaler hos DR og TV2, har jeg også adgang til
Dplay, Viaplay + den sædvanlige håndfuld streamingtjenester (netflix,
hbo nordic, cmore og apples egen nye streamingtjeneste). Hos os nøjes
vi med DR, netflix, hbo og cmore. Samleveren betaler selv for tv2.

Flow-tv, som vi kender det, har også kun 5-10 års levetid mere. DRTV
vil formentlig fortsætte med signalbårent tv pga. krav. Hos os stoppede
vi helt med gammeldags flow-tv for et par år siden.
Peter T.
Peter T.
2020-01-23 21:01:46 UTC
Post by Peter T.
Post by Lyrik
Ved du eller andre, hvordan det fungerer i praksis?
Den fremtid er allerede nutid. :)
Du kan streame via din telefon
Altså vha. en chromecast smidt i hdmi-porten på tvet.
Post by Peter T.
[...]
Glemte forresten at nævne svensk, norsk og finsk tv. Sidstnævnte glor
jeg en sjælden gang imellem for at holde mit finske ved lige. Det
holder dog hårdt... Og for dem med selvsmerte findes der sikkert også
tyske kanaler (ard, zdf osv) på apple tvs app store.
Nåh jah. Og Filmstriben. Og en pokkers masse andet, der alligevel
overflødiggører traditionel tv, som vi ellers er flasket op med.
Peter T.
ErikRS
2020-01-23 22:27:29 UTC
Post by Peter T.
[...]
Altså... hvad i alverden skal vi da med alle de mere eller mindre
underlige kanaler? - På et tidspunkt havde jeg - på alm. kabel TV - mere
end 50 kanaler...

Udover Danmark, norge, Sverige, Tyskland og BBC var stort set den eneste
kanal, jeg en sjælden gang fulgte - den saudiarabiske. - De sendte
nemlig altid spansk super-fodbold, men jeg blev træt af at høre arabiske
kommentatorer, - men kampene var gode.:-)

Og nu har jeg kun 'den lille pakke', - dvs., Danmark, Norge, Sverige og
Tyskland - pt. ingen betalingskanaler. - Det er rigeligt til mig med det
lidt TV, jeg efterhånden ser...

mvh. Erik Richard
Erik Richard Sørensen <mac-***@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
Peter T.
2020-01-24 05:03:11 UTC
Post by ErikRS
Altså... hvad i alverden skal vi da med alle de mere eller mindre
underlige kanaler? - På et tidspunkt havde jeg - på alm. kabel TV - mere
end 50 kanaler...
Godt spørgsmål. Indholdet er stort set det samme. Kun reklamerne er på
forskellige sprog. :) Fodbolden gør dog kanalerne dyre. Men de kan
piratstreames i en vilkårlig kvalitet og oftes med engelsk speaker.
Peter T.
Lyrik
2020-01-24 07:54:30 UTC
Post by Peter T.
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg prøver at gøre nutiden til mit domæne!;-)

Jeg har ditto et AppleTV. Jeg har taget Fullrate WebTV ned på
Android-mobilen. Men jeg har ikke fundet den på AppleTV!

FlowTV kan jeg dog ikke seponere endnu, for konen vil åbne og se TV-avis
når den udkommer!
Kan du ikke risikere at se "Gamle Nyheder" hvis du dropper "Flow-TV"?
Bliver det ikke til "Flov-TV"?;-)

Jeg tror at "Samtidigheden" betyder meget for vores kultur. Følelsen af
at opleve det samme samtidigt er et vigtigt led i kulturen!
Hvorfor skulle folk ellers søge samvær? Fodboldkampe,
teaterstykker,kirkegang og TV-Avisen!
Dropper du "Flow-TV" så dropper du fællesskabet.

Fællesskabet er grundlaget for samhørighedsfølelsen.
Samhørighedsfølelsen er grundlag for sociale ydelser.
Jeg hjælper dig som du ville hjælpe mig i samme situation.

Flow-TV er en brik i det spil.IMHO.

jens
Thomas Corell
2020-01-24 09:16:49 UTC
Lyrik wrote:
[klip]
Post by Lyrik
FlowTV kan jeg dog ikke seponere endnu, for konen vil åbne og se TV-avis
når den udkommer!
Kan du ikke risikere at se "Gamle Nyheder" hvis du dropper "Flow-TV"?
Bliver det ikke til "Flov-TV"?;-)
DR's kanaler kan streames live via deres app (principielt er der nok
nogle få sekunders forsinkelse). Mener også TV2's kanaler kan, hvis man
betaler for adgang til dem (hedder det play.tv2.dk ?).
--
People have settled down in ignorance and craving,
constructed truths,
then settled down in the results of ignorance and craving
Peter T.
2020-01-24 14:16:10 UTC
Post by Thomas Corell
[klip]
Post by Lyrik
[...]
Spørgsmålet er mere om Jens har det nyeste apple tv 4/4K. ATV3 og bagud
er apps hardcodet ind i boksens software.
Peter T.
Thomas Corell
2020-01-24 14:27:32 UTC
Post by Peter T.
Post by Thomas Corell
[klip]
Post by Lyrik
[...]
Nu har jeg kun airplayed audio. Men kan man ikke blot caste det over
airplay, ligesom man kan med chromecast ?

ATV er vel også en airplay enhed på netværket ?

https://play.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/217491847
If you can't improve the silence, be silent
Peter T.
2020-01-24 15:17:03 UTC
Post by Thomas Corell
Post by Peter T.
Post by Thomas Corell
[...]
Jeg aner det faktisk ikke. Vi bruger blot boksen som den står der.
Altså med remoten. Ingen airplay her.
Peter T.
Lyrik
2020-01-24 15:19:10 UTC
Post by Thomas Corell
[klip]
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg har det nyeste AppleTV 4K. Har du ideer til hvike apps der skal
nedlastes?

jens
Peter T.
2020-01-24 15:42:01 UTC
Post by Lyrik
Jeg har det nyeste AppleTV 4K. Har du ideer til hvike apps der skal
nedlastes?
DR og TV2play. Hvis du vil have Discoverys programmer, henter du Dplay.
Er du til Viaplays indhold er der både ViaPlay og ViaFree (med
reklamer og begrænset indhold). Så burde langt de fleste være ganske
godt dækket ind i forhold til eventuelle reducerede tv-pakker.
Fordelen ved disse er jo at du både kan se deres flow-tv og streame
programmerne når du har lyst.

Derudover er der jo streamingtjenester som Netflix, HBO Nordic, Cmore,
apples eget streaming app (og filmleje) samt bibliotekernes egen
streamingtjeneste Filmstriben.

SVT play, Yle Areena (finsk), NRK, ZDF og RTL. De to sidstnævnte fandt
jeg ved at søge. BBC er garanteret også på vej med en app. CNN og
MSNBC har jeg også set derinde. Og mon ikke franske Arte ikke også er der?

Hvis du har film på en harddisk, som jeg har, kan du hente infuse, mrmc
eller noget tredje ned, som du kan bruge som browser til dine film via
apple tv. Er du lidt nørdte og ejer en macbook eller andet, kan du
endda lægge Kodi eller andre uofficielle apps ind. Men det er noget
bøvlet. Jeg vil dog ikke rigtig anbefale det medmindre man har tillid
til de forskellige apps.
Der er desuden forskellige IP-TV apps. Jeg har ikke selv prøvet dem og
har heller ikke rigtig behov for det.

Disney, som har et gigantisk bagkatalog af film og serier for både børn
og voksne, skulle åbne her i Danmark omkring påsken. Det vil hedde
Disney+. Og den kommer jeg nok også til at abonnere på.

NASA har også en app, så man kan se meget af deres fascinerende skrammel
samt nyhedsudsendelser - gratis vel at mærke. :)

Dplay og ViaPlay koster (naturligvis) penge, som så meget andet. Men så
skulle du også være helt fri for reklamer.

Min samlever har et et stort telefonabonnement hos Telmore, hvor vi får
adgang til TV2play, HBO nordic og Cmore til en meget reduceret pris. Så
det skal også tages med i overvejelserne, da der kan spares en sjat
grunker. Men jeg mener at man kan skifte Cmore ud med ViaPlay - og
stadig til en reduceret pris. Jeg tvivler dog at sportskanalerne er med
i den pakke, da de jo plejer at være dyre.

Jeg håber du har fået lidt inspiration.
Peter T.
Lyrik
2020-01-25 00:01:35 UTC
Post by Lyrik
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det har jeg. Tak for forslagene. Godt at se det på tryk. Jeg har 4 Mac
computere. Men har ingen film på harddisk.
Jeg har hundreder af Blue-ray film som jeg foretrækker og køber også
film på AppleTV ud over at leje et par stykker ind imellem.
Film køber jeg. I øjeblikket ser jeg serien "Once upon a Time" hvor jeg
er i gang med sæson 3.
Serien er en æske med 35 Blue-ray skiver med 5 episoder på hver skive.
Den bliver set i 3 meters størrelse på en hvid projektorvæg.
Katten elsker at se med på skødet. Somme tider går den nærmere på
"Lærredet" . I Udvalgte scener står den ved væggen og fanger det der
sker på væggen med poterne.
Bagefter siger vi god nat og går hver til sit. Når jeg slukker sover den
gerne foran projektoren.

jens

Peter T.
2020-01-24 14:14:11 UTC
Post by Lyrik
Jeg har ditto et AppleTV. Jeg har taget Fullrate WebTV ned på
Android-mobilen. Men jeg har ikke fundet den på AppleTV!
Jeg tvivler på at Fullrate har lavet en app til apple tv. Og da
fullrate også er opslugt af TDC, sker det næppe heller, at de udvikler
en app. Appen til android og iphone nedlægges formentlig også i den
nærmeste fremtid - nok om en måned.
Peter T.
Lyrik
2020-01-18 11:54:09 UTC
Post by Peter T.
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Læg mærke til at ingen i gruppen kommenterer!

Fordi det er det samfund de har valgt at leve i!
Et samfund hvor regler og procedurer betyder mere end resultatet!

De elsker regler om hvordan man lægger penge på rejsekortet. Hvordan man
registrerer sig på perronen. Hvordan man går ind i toget og hvordan man
kontrollerer passagererne for korrekt billet. Hvordan man kan give dem
bøde o.s.v.
Men når de så har opfyldt alle procedurer, så sidder de i et tog der
ikke kører. Toget står stille det meste af tiden.

Det betyder ikke noget for deres kulturelle ståsted at toget ikke kører
til tiden. Det vigtige er at alle procedurer overholdes!

"Du har bestilt fiberforbindelse-teknikeren rykker ud og finder intet
kabel! Han går efter reglerne igen!
Han afmelder ADSL! Resultatet -intet internet betyder intet, for alle
regler og procedurer betyder mere end livet!

Velkommen til regelknepper-Danmark med de flestes samtykke!

Eller høreapparatet! Folk tjekkes af alle mulige teknikere og
specialister, det er det vigtige! At prisen kommer på 32.000 kroner
betyder intet. Men det gør rejsen igennem regelprocessen!
Proceduren bliver 10 gange så høj som apparatet. Men det er proceduren
der er "Vores kultur" og det er den vi betaler for.
Det er lige meget at apparatet havner i skuffen eller bliver trådt fladt!
Vi har stadig væk opholdt os i eksperternes "Jacuzzi" og nydt proceduren!;-)

Kan vi blive mere resultatorienterede og prisbevidste?-Ikke uden at
skifte kultur fra barnepigestat til ansvarsbevidste mennesker.
Vi må af med :"Jeg vil bæres mentaliteten"!

jens
Kim Ludvigsen
2020-01-18 12:25:34 UTC
Post by Lyrik
Kan vi blive mere resultatorienterede og prisbevidste?-Ikke uden at
skifte kultur fra barnepigestat til ansvarsbevidste mennesker.
Vi må af med :"Jeg vil bæres mentaliteten"!
Jeg vil anbefale dig at flytte til Thailand. Jeg overvintrer i Thailand,
og her er der ikke nogen barnepigestat. Mine ophold her har lært mig at
sætte endnu mere pris på den danske "barnepigestat".

Husk lige at sige nej til at modtage pension og gratis lægehjælp, hvis
du vælger at blive i Danmark. Begge dele er noget af det ypperste
barnepigestaten har at byde på, så det vil du selvfølgelig ikke have.
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyrik
2020-01-18 17:26:14 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
[...]

Det er dig der har fravalgt Danmark, ikke mig!;-)

jens
Kim Ludvigsen
2020-01-18 17:45:03 UTC
Post by Lyrik
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Jeg kunne ikke drømme om at fravælge barnepigestaten, det er kun
Danmarks placering på kloden, jeg ikke bryder mig så meget om i
vinterhalvåret.

Jeg gav dig en løsning til, at du kunne slippe for den
barnepigementalitet, som du åbenbart ikke bryder dig om - men som du
åbenbart alligevel gerne vil have.
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyrik
2020-01-18 20:01:33 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
Post by Kim Ludvigsen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Man kan godt have en velfærdsstat uden barnepigementalitet.
Ingen har godt af at betale overpris for at forblive spædbarn!
Man kan godt være voksen i en velfærdsstat.

Ingen bryder sig om sutteflaske hele livet.

jens
Eriksen David
2020-01-18 20:25:36 UTC
Post by Lyrik
Post by Kim Ludvigsen
Post by Lyrik
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Du er vist snart klar til spændetrøjen
David Eriksen
Peter T.
2020-01-18 21:17:01 UTC
Post by Lyrik
Men når de så har opfyldt alle procedurer, så sidder de i et tog der
ikke kører. Toget står stille det meste af tiden.
Jeg er lokofører. Og mine tog står aldrig stille.
Peter T.
Lyrik
2020-01-19 07:07:29 UTC
Post by Lyrik
Men når de så har opfyldt alle procedurer, så sidder de i et tog der
ikke kører. Toget står stille det meste af tiden.
Jeg er lokofører.  Og mine tog står aldrig stille.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men hvordan synes du resultaterne er i togdriften?
I Kina har de topresultater i togdriften.;-)))

jens
Peter T.
2020-01-19 10:50:07 UTC
Post by Lyrik
Men hvordan synes du resultaterne er i togdriften?
I Kina har de topresultater i togdriften.;-)))
Vi ligger i den absolutte top i Europa. Omkring 95% rettidighed eller
mere på både s-tog og fjern. Det kan googles.

Sådan kort ridset op.

Humlen er at der aldrig har kørt så mange tog på de danske skinner, som
der gør nu. Og et par stykker, der rammer ved siden af i regulariteten,
fylder meget mere i folks bevidsthed end alle de andre, som kommer til
tiden. Dertil har vi et par formiddagssprøjter, der skriver om "store
forsinkelser" ved småforsinkelser - altså ren click-bait - når
Svendborgtoget slår en prut. Det hjælper heller ikke på folks bevidsthed.
Altså vi har EB og BT, der har X antal breakingoverskrifter per dag, der
skal opfyldes. Og når der ikke er noget vildt, så griber de fat i "DMI
advarer bilister" ved en byge i Vendsyssel, "Mystisk politiaktion", hvor
politiet tjekker cyklister uden lys, eller "Togkaos" med netop et par
aflyste tog på Svendborgbanen.
Og så er der alle (de nødvendige) skinnerenoveringer, der giver
midlertidige ændrede køreplaner, som kan figurere som "forsinkelser" i
folks bevidsthed.

Derudover hjælper det ikke at vi har den komplet håbløse Rejseplanen,
som sjældent tager højde for forsinkelser når folk søger en rejse.
For søger man på en rejse fra A til B, som giver 2 omstigninger, skal
man være vaks ved havelågen og ofte bevæge sig hurtigt ved en
omstigning. Og hvis en bus eller et tog blot er 1-2 minutter forsinket
ved ankomst til et omstigningspunkt, hvilket ofte skyldes sløve
passagerer eller trafik, vælter ens rejseplan simpelthen, da man ikke
kan nå omstigningen.

Jeg tror i øvrigt at du forveksler Kina med Japan.
Peter T.
Jørgen Nielsen
2020-01-19 19:16:03 UTC
Post by Peter T.
Post by Lyrik
Men hvordan synes du resultaterne er i togdriften?
I Kina har de topresultater i togdriften.;-)))
[Klip]
Post by Peter T.
Jeg tror i øvrigt at du forveksler Kina med Japan.
I drift er der vel ikke den store forskel i hastighed
<https://finans.dk/tech/ECE11373866/japan-begynder-testkoersel-af-verdens-hurtigste-tog>

Japansk magnet-tog sætter verdensrekord: 603 kilometer i timen
<https://ing.dk/artikel/japansk-magnet-tog-saetter-verdensrekord-603-kilometer-i-timen-175572>
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Peter T.
2020-01-19 22:42:24 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Peter T.
[...]
Rettidighed er vel vigtigere end tophastigheder.
Peter T.
Jørgen Nielsen
2020-01-20 11:33:04 UTC
Post by Peter T.
Post by Jørgen Nielsen
Post by Peter T.
[...]
Det afhænger vel af hvem der vuderer.

Her i Danmark bliver det næppe aktuelt med 350 km/t foreløbigt, så ja,
rettidighed må være vigtigere.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Thomas Corell
2020-01-20 13:23:08 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Peter T.
Post by Jørgen Nielsen
Post by Peter T.
[...]
I hvilke tilfælde er det vigtigere at toget kan køre hurtigt, end at det
kører rettidigt ?
Mind is everything, everything is mind
Jørgen Nielsen
2020-01-20 14:25:35 UTC
Post by Thomas Corell
Post by Jørgen Nielsen
Post by Peter T.
Post by Jørgen Nielsen
Post by Peter T.
[...]
Aner det ikke, men jeg udelukker ikke at andre kan mene noget andet end
hvad jeg mener.

Rettidighed kan vist let blive noget man først tænker over når det er
et problem. Som letbanen Aarhus Grenaa, hvor nogle ikke tør satse på at
letbanen kører stabilt.
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
Peter T.
2020-01-20 23:11:29 UTC
Post by Jørgen Nielsen
Post by Peter T.
Rettidighed er vel vigtigere end tophastigheder.
Det afhænger vel af hvem der vuderer.
At vurdere æbler og pærer? Tjoh.
Post by Jørgen Nielsen
Her i Danmark bliver det næppe aktuelt med 350 km/t foreløbigt, så ja,
rettidighed må være vigtigere.
Vi har stort set ikke afstandene eller forholdene til det. Så nej.
Ingen 350 km/t til os.

Og hvis vi alligevel får det, kommer der helt sikkert en eller anden
landspolitikerkegle og fortæller, at toget også skal standse i hans
provinsby med mindre end 1500 indbyggere, så han er sikret genvalg i den
efterfølgende periode.
--
Peter T.